arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷

چگونه موهایی سالم تر داشته باشیم؟

سلامت مو یکی از مهم ترین موارد زیبایی است که مرد و زن نمیشناسد. درواقع آقایان و خانم ها به یک اندازه نگران سلامت موهای خود هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سلامت مو یکی از مهم ترین موارد زیبایی است که مرد و زن نمیشناسد. درواقع آقایان و خانم ها به یک اندازه نگران سلامت موهای خود هستند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، ریزش، نازکی و کم پشتی موها یکی از نگرانی های بزرگ برای اغلب افراد محسوب می شود. اما چگونه می توانیم موهایی سالم تر داشته باشیم؟

استرس را از خود دور کنید

بسیاری از افرادی که به مظب بهترین پزشکان متخصص پوست و مو مراجعه می کنند و نتیجه نمی گیرند افرادی مضطرب هستند. افرادی که در زندگی شخصی و حرفه ای خود درجات بالایی از استرس را تجربه می کنند و در نتیجه با مشکلات پوست و مو نیز رو به رو می شوند. اگر شما هم در محیطی پر استرس کار یا زندگی می کنید سعی کنید با مراجعه به روانشناس، مدیتیشن یا حتی تغییر شغل خود به سلامت موهایتان اهمیت دهید.

ماساژ

اگر چه ماساژ بدن خستگی و استرس روزانه را رفع می کند. اما فراموش نکنیم که ماساژ سر نیز آرامش و احساس مثبتی را به شما تقدیم می کند. ماساژ دادن سر حتما نیا به دستگاه ماساژ ندارد و شما می توانید در خانه نیز این کار را انجام دهید. تنها کافیست دست های خود را به شکل دورانی روی سر حرکت دهید یا با انگشت ها آرام روی سر حرکت کنید. این موضوع به افزایش گردش خون در سر نیز کمک می کند.

چگونه موهایی سالم تر داشته باشیم؟

ماسک مو

درست است که ماسک های مو در همه داروخانه ها یا لوازم آرایش فروشی ها موجود است اما می توانید بر اساس نوع و جنس موهای خود به ماسک های خانگی بسازید ساده ترین ماسک های خانگی شامل ماسک مایونز(برای موهای آسیب دیده) ماسک لیمو(برای موهای کدر) ماسک تخم مرغ(برای موهای ضعیف) می شود. با یک جستجوی ساده می توانید صدها ماسک سالم و ارزان قیمت خانگی برای موهایتان بسازید.

کوتاه کردن موها

درست است که کوتاه کردن موها به ویژه برای افرادی با موهای بلند بسیار سخت به نظر می رسد اما گاهی انجام این کار الزامی است. اگر موخوره دارید یا بخش تحتانی موهای شما ضعیف شده بهتر است روش کوتاهی را امتحان کنید.

نظرات بینندگان