arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷

هواپیمایی امارات همکاری خود را با پاری سن ژرمن قطع می کند

شرکت هواپیمایی امارات که دفتر مرکزی آن در دوبی واقع شده و حامی مالی باشگاه پاری سن ژرمن فرانسه است، اعلام کرد که قرارداد اسپانسرینگ خود را با این تیم که سال آینده منقضی می شود، تمدید نخواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هواپیمایی امارات همکاری خود را با پاری سن ژرمن قطع می کندخبرگزاری رویترز روز جمعه با درج این خبر نوشت: هواپیمایی امارات پنج سال پیش از آنکه این باشگاه فرانسوی توسط شرکت سرمایه گذاری ورزشی قطر که سازمانی دولتی بوده و زیر نظر «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر اداره می شود، خریداری شود، از سال 2006 اسپانسر پیراهن های پی اس جی بود.
این در حالی است که براساس اظهارات یکی از سخنگوهای باشگاه، پاری سن ژرمن به عنوان یکی از ثروتمندترین باشگاه های فوتبال جهان، به دنبال قرارداد اسپانسرینگ پر منفعت تر و سود آورتری است.
براساس گزارش ها قرارداد کنونی پی اس جی با هواپیمایی قطر به ازای هر فصل ارزشی معادل 30 میلیون یورو دارد.
گفته می شود هدف پاری سن ژرمن از امضای قرارداد اسپانسرینگ جدید، جبران 222 میلیون یورویی است که آن ها سال گذشته بابت خرید «نیمار» مهاجم برزیلی پیشین بارسلونا هزینه کردند؛ مبلغی هنگفتی که با قرارداد «کیلین امباپه» ستاره جوان این باشگاه که گفته می شود آن هم 180 میلیون یورو خرج روی دست پاریسی ها گذاشته، همراه شد.
این خبر در حالی منتشر شده است که نام باشگاه پاری سن ژرمن اوایل هفته جاری در اسناد تارنمای افشاگر فوتبال لیکس به دفعات تکرار شده است؛ اسنادی که نشان می دهد باشگاه متمول پاریسی به منظور تطابق با مقررات بازی جوانمردانه مالی یوفا (FFP)، درآمدهای مربوط به اسپانسرینگ خود را به شدت افزایش داده است.
هیات نظارت مالی باشگاه های عضو اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در ماه سپتامبر اعلام کرد که پرونده رسیدگی به تخلفات احتمالی باشگاه پاری سن ژرمن را دوباره باز کرده است.
امارات متحده عربی یکی از چهار کشور عربی است که سال گذشته روابط دیپلماتیک، مسافرتی و حمل و نقل خود را با قطر قطع کردند.

نظرات بینندگان