arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷

امباپه: مسی و رونالدو شانسی برای بردن توپ طلا ندارند

«کیلین امباپه» ستاره جوان باشگاه پاری سن ژرمن فرانسه معتقد است «لیونل مسی» و «کریستیانو رونالدو» همچنان بهترین های جهان هستند، اما شانسی برای بردن توپ طلای سال 2018 ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امباپه: مسی و رونالدو شانسی برای بردن توپ طلا ندارندروزنامه ایندیپندنت انگلیس روز جمعه نوشت: «لوکا مودریچ» هافبک کروات رئال مادرید پس از فتح عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا به همراه کهکشانی از هم تیمی پیشین خود یعنی رونالدو پیشی گرفت و در ماه سپتامبر جایزه مرد سال 2018 فیفا را از آن خود کرد؛ این در حالی است که «محمد صلاح» ستاره مصری لیورپول هم بالاتر از مسی خود را در جمع سه نامزد نهایی این جایزه معتبر جای داد.
علاوه بر این، رقابت های جام جهانی 2018 که تابستان امسال در روسیه برگزار شد، تاثیر قابل توجهی بر برنده نهایی توپ طلا خواهد داشت، با این حال امباپه در اظهار نظری هشدار داد که تصور پایان دوران مسی و رونالدو، تصوری ساده لوحانه است.
ستاره جوان پی اس جی در این باره اظهار داشت: فکر نمی کنم هیچ کدام از این 2 بازیکن توپ طلای امسال را ببرند، چرا که امسال سال جام جهانی بود و این تورنمنت نسبت به سایر رقابت ها ارجحیت دارد.
وی ادامه داد: اما از لحاظ خصوصیات و ویژگی های فردی، هنوز هیچ بازیکنی به پای آن ها (رونالدو و مسی) نمی رسد، آن ها امسال هم بهترین بودند.
امباپه افزود: مسی سال را با فتح عنوان بهترین گلزن اروپا به پایان رساند و رونالدو هم آقای گل لیگ قهرمانان شد؛ در حال حاضر هیچ بازیکنی بهتر از این 2 وجود ندارد و نمی توان گفت دوران آن ها به پایان رسیده است؛ چرا که این اتفاق تنها در صورتی میسر می شود که بازیکنی بهتر از آن ها ظهور کند.
تیم ملی فرانسه با پیروزی 4 بر 2 مقابل کرواسی در فینال جام جهانی روسیه، جام را بالای سر برد و امباپه پس از «په له» اسطوره فوتبال برزیل که در فینال جام جهانی 1958 موفق به گلزنی شده و جوانترین گلزن فینال این تورنمنت بزرگ لقب گرفته بود، عنوان جوانترین گلزن فینال جام جهانی را کسب کرد.
به دنبال درخشش در جام جهانی، امباپه به همراه هموطنان خود یعنی «پل پوگبا» منچستریونایتد، «رافائل واران» رئال مادرید، «انگولو کانته» چلسی و «آنتوان گریژمان» اتلتیکو مادرید، در فهرست 30 نفره نامزدهای توپ طلای سال 2018 قرار گرفت.
امباپه در پاسخ به این پرسش که به نظر وی آیا بازیکنی فرانسوی باید توپ طلای امسال را به دست آورد یا خیر، تصریح کرد: صادقانه باید بگویم امیدوارم این چنین شود؛ ما (تیم ملی فرانسه) افتخار بزرگی را کسب کردیم و بنابراین تصور نمی کنم بردن این جایزه ناعادلانه باشد. اگرچه این حرف سنگین است، اما کسب این جایزه به دست بازیکنی غیر از اعضای تیم قهرمان جام جهانی، شرم آور است؛ ما تاریخ ساز شدیم و مستحق پاداش هستیم.
مراسم اهدای جایزه توپ طلا 2018 برای بهترین بازیکن سال فوتبال مردان جهان روز 12 آذر برگزار می شود.

نظرات بینندگان