arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷

عفونت معده چیست و چگونه درمان می شود؟

عفونت معده چیست؟ این عفونت می تواند آنقدر خفیف و گذرا باشد که متوجهش نشوید. اما می تواند به حدی جدی و دردناک باشد که هم متوجهش شوید و هم از آن آزار ببینید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عفونت معده چیست

بسیاری از افراد در سراسر جهان در برهه ای از زندگی خود عفونت معده را تجربه می کند. این عفونت می تواند آنقدر خفیف و گذرا باشد که متوجهش نشوید. اما می تواند به حدی جدی و دردناک باشد که هم متوجهش شوید و هم از آن آزار ببینید. اما عفونت معده چیست؟

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب در جواب اینکه عفونت معده چیست می توان گفت اغلب به علت مصرف غذاهای آلوده، غیر بهداشتی و عدم شتسشوی درست دست ها رخ می دهد. مشخص است که این مشکل از طریق ورود میکروب ها به بدن رخ می دهد و چه راهی بهتر از عدم بهداشت و مصرف خوراکی های آلوده.

این عفونت می تواند خفیف و گذرا باشد اما همه خوش شانس نیستند و برخی با عفونت های جدی تری رو به رو می شوند. عفونت هایی که گاهی علائمی مثل سردرد، تهوع، سرگیجه، دل درد، ضعف و بی حالی را شامل می شوند. با توجه به این که این عفونت به بهداشت مرتبط است تا حد زیادی در جوامع غیر پیشرفته و غیرپاکیزه ظاهر می شود.

اما با این حال در برخی موارد نیز کودکان با عدم رعایت بهداشت این بیماری را اشاعه می دهند. تشخیص این بیماری به عهده پزشک متخصص داخلی یا متخصص بیماریهای عفونی است. برای تشخیص این بیماری نیز مسیر پیچیده ای در کار نیست.

عفونت معده چیست

اگر پزشک به ابتلا به این بیماری مشکوک باشد آزمایش خون یا مدفوع را تجویز می کند و در برخی موارد نیز از سی تی اسکن و ازمایش تنفسی کمک می گیرد. در موارد خاص این بیماری که با زخم معده شدید یا خونریزی دفعی همراه است احتمال نمونه برداری از معده نیز وجود دارد.

درمان این بیماری اغلب دارویی است. بنابراین جای نگرانی وجود ندارد. اما دقت کنید که اگر علائم شما به ویژه درد معده در هنگام خالی بودن معده شدید بود در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

نظرات بینندگان