arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷

درس عبرت فیسبوک از ماجرای رسوایی جنسی گوگل / تحول در نظام شکایات آزار و اذیت / بررسی دقیق روابط کارمندان

پس از ماجراهای رسوایی جنسی در گوگل، به نظر می رسد فیسبوک نیز از این موضوع درس عبرت گرفته و تصمیم دارد برای کارمندان خود یک روش امن اعتراضی فراهم کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از ماجراهای رسوایی جنسی در گوگل، به نظر می رسد فیسبوک نیز از این موضوع درس عبرت گرفته و تصمیم دارد برای کارمندان خود یک روش امن اعتراضی فراهم کند.

به گزاش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیسبوک به دنبال آن است که پیش از دچار شدن به مشکل گوگل ریشه مزاحمت های جنسی را در شرکت خود خشک کرده و به رسوایی مشابه با رسوایی گوگل نرسد.

بر همین اساس است که فیسبوک سیاست "داوری درون سازمانی" را برای شکایت های جنسی مزاحم به پایان رسانده است. بنابراین فیسبوک نیز رویکردی مشابه با اوبر و مایکروسافت را برای پیگیری شکایات جنسی در پیش گرفته است.

فیسبوک قصد دارد از این پس برای حل و فصل شکایات جنسی، به کارمندان اجازه دهد مستقیما شکایات خود را به دادگاه ارائه دهند و اجباری برای داوری درون سازمانی نداشته باشند.

شرکت های فناوری به مدت طولانی داوری را به عنوان یک روش برای کنترل رسوایی های ناشی از آزار جنسی مورد استفاده قرار داده اند تا مانع از اخراج کارمندان خاطی شوند، امابه نظر می رسد تغییرات شروع شده است. حرکت فیسبوک پس از یک حرکت مشابه توسط گوگل رخ می دهد.

طی هفته های گذشته هزاران نفر از کارمندان گوگل در اعتراض به مسائل جنسی دست به تظاهرات سراسری زدند. به طور خاص، این کارمندان گوگل اعتراض داشتند که چرا کارمندان خاطی از شرکت وجه مالی دریافت کرده و دادگاهی نشده اند.

به نظر می رسد قوانین شرکت های سیلیکون ولی در حال تغییر است. مایکروسافت یک تغییر سیاست مشابه در اواخر سال گذشته ایجاد کرد و در ماه می نیز اوبر به فکر تغییرات افتاد.

علاوه بر این، فیسبوک سیاست خود را در مورد سلسله مراتب اداری بازبینی کرده است. اکنون هر کارمند موظف است مشخص کند با کارمند رده بالاتر یا پایین تر خود صرفا همکار است یا روابطی دوستانه و خارج از کاری نیز دارد یا خیر. این موضوع کمک می کند بعدها مسائلی مثل خشونت جنسی سریعتر شناسایی شود.

آنتونی هریسون، سخنگوی فیس بوک، در بیانیه ای اعلام کرد: "امروز ما سیاست های مربوط به روابط کاری در محل کارمان را تغییر می دهیم و اصلاحاتی در خصوص شکایات جنسی منتشر می کنیم. آزار و اذیت جنسی چیزی است که ما بسیار جدی گرفته ایم و در فیسبوک جایی برای آن وجود ندارد."

نظرات بینندگان