arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷

چرا سوپرکلاسیکو از دیدار رئال مادرید و بارسلونا مهم‌تر است؟

فینال رویایی بین دو تیم مهم آمریکای جنوبی به زودی برگزار خواهد شد. دیدار بوکاجونیورز و ریورپلاته مهم‌تر از تقابل‌های رئال مادرید و بارسلونا است. در ادامه به دلیل مهم‌تر بودن سوپرکلاسیکو از ال کلاسیکو اشاره می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 

 

دیدار ریورپلاته و بوکاجونیورز به دلایل مختلفی از تقابل رئال مادرید و بارسلونا مهم‌تر است.

به گزارش ایسنا و به نقل از کلارین، فینال رویایی بین دو تیم مهم آمریکای جنوبی به زودی برگزار خواهد شد. دیدار بوکاجونیورز و ریورپلاته مهم‌تر از تقابل‌های رئال مادرید و بارسلونا است. در ادامه به دلیل مهم‌تر بودن سوپرکلاسیکو از ال کلاسیکو اشاره می‌شود.

هواداران

بوکا و ریور یکی از بهترین هواداران جهان فوتبال را دارند. طرفداران این دو تیم به شدت عاشق تیم‌های محبوب خود هستند و در هر بازی این علاقه را با حمایت پرشور خود نشان می‌دهند. یار دوازدهم به هواداران بوکا اطلاق می‌شود. آنها به معنای واقعی مانند دوازدهمین بازیکن تیم محبوبشان عمل می‌کنند.

از طرفی هواداران ریورپلاته کاملا سازمان یافته از تیم خود حمایت می‌کنند و تنها مرتبه‌ای که به تیم خود پشت کردند در سال ۲۰۱۱ بود که میوناریو به دسته دو سقوط کرد.

نخستین بازی

اولین دیدار رسمی دو تیم آرژانتینی در ۲۴ آگوست ۱۹۱۳ برگزار شد. در آن دیدار میوناریو ۲ بر یک توانست در ورزشگاه راسینگ آویاندا بوکا را شکست دهد.

این رقابت لحظات هیجان انگیزی را در طول تاریخ به ثبت رسانده است و یکی از بهترین بازی‌های جهان فوتبال محسوب می‌شود. با این حال در سوپرکلاسیکو اتفاقات تلخی نیز رخ داده است. تراژدی دروازه دوازدهم از جمله آنهاست. در ۲۳ ژوئن سال ۱۹۶۸، ۷۱ نفر به علت فشار جمعیت جان خود را از دست دادند. این اتفاق زمانی رخ داد که تماشاگران می‌خواستند از ورزشگاه ریورپلاته خارج شود.

رقابت تاریخی سوپرکلاسیکو یکی از قدیمی‌ترین داربی‌های جهان فوتبال محسوب می‌شود. بوکاجونیورز تاکنون توانسته ۸۸ پیروزی به دست‌ آورد. ۷۸ دیدار با تساوی به پایان رسیده است و ریور پلاته ۸۱ بار حریف قدیمی‌اش را شکست داده است. تاکنون سوپرکلاسیکو در فینال کوپا لیبرتادورس برگزار نشده است و به همین خاطر امشب یکی از خاص‌ترین دوئل‌های دو تیم برگزار می‌شود.

عشق به پیراهن

این یکی از فاکتورهای مهم محسوب می‌شود و بازیکنان از زمان حضورشان در تیم‌های پایه ریور و بوکا نسبت به تیم‌ خود تعصب خاصی پیدا می‌کنند که این موضوع در دیگر نقطه دنیا دیده نمی‌شود.

برخی از بازیکنان آرژانتینی که موفقیت زیادی در لیگ‌های اروپایی به دست می‌آورند ترجیح می‌دهند روزهای آخر بازیگری خود را در بوکا و ریور سپری کنند. خوان رومن ریکلمه، پابلو آیمار، لوچو گونسالس، دیگو آرماندو مارادونا و کارلوس توس از جمله بازیکنانی بودند که با بازگشت به تیم‌های محبوب خود از فوتبال خداحافظی کردند.

این‌ها برخی از دلایلی بودند که نشان می‌دهند سوپرکلاسیکو بهتر از ال کلاسیکو و هر رقابت بین دو تیم فوتبال است. فینال کوپا لیبرتادورس فرصتی است که هواداران از این بازی پر هیجان لذت ببرند.

نظرات بینندگان