arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷

کشاورزی قراردادی و ایجاد زنجیره تولیدات اولویت برنامه های وزارت کشاورزی

یکی از آرزوهای دیرینه ما این بوده که کشاورزی به صورت زنجیره ای و قراردادی باشد که در این کارخانه بیش از ۲ هزار کشاورز به صورت قراردادی مشغول به کار هستند که نوید بسیار خوبی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر جهاد کشاورزی گفت:ایجاد زنجیره محصولات کشاورزی یکی از آرزوهای دیرینه ما و در اولویت نخست برنامه های این وزارت قرار دارد.

به گزارش انتخاب، محمود حجتی روز شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه تروند زعفران قاینات در جمع خبرنگاران افزود: این کارخانه توسط یک سرمایه گذار محلی به بهره برداری رسیده که در خصوص تامین زنجیره محصول بسیار خوب کار شده است.

وی بیان کرد: یکی از آرزوهای دیرینه ما این بوده که کشاورزی به صورت زنجیره ای و قراردادی باشد که در این کارخانه بیش از ۲ هزار کشاورز به صورت قراردادی مشغول به کار هستند که نوید بسیار خوبی است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: جمع آوری محصولات، فرآوری، بسته بندی، تجهیرات، الزامات و آموزش های مورد نیاز در این واحد فرآوری همه توسط نیروهای بومی انجام می شود تا اقدامات لازم در چارچوب مناسب انجام شود.

وی عنوان کرد: در این واحد، بسته بندی یک دهم گرم زعفران به سفارش کشور بلژیک تولید می شود که حدود ۲۰۰ هزار بسته به این کشور صادر خواهد شد.

حجتی افزود: یکی از آرزوهای دیرینه ما تولید و بسته بندی زعفران برای نیاز مصرف کننده واقعی است که در این واحد تولیدی این مهم فراهم شده و با برند این مجموعه بسته بندی نهایی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این عامل سبب ایجاد اشتغال ارزش افزوده برای کشور است و از افتخارات ملی ما است که اینچنین کارآفرینانی داریم و تجهیزات در ارتباط با کنسانتره زعفران نیز بسیار مهم است که به صورت مستقیم از استان صادر می شود که امید است روزی صنعت داروسازی نیز از محصولات زعفران بهره مند شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر محصولات متنوعی از جمله آدامس ها، کرم ها و سایر موارد در این کارخانه تولید می شود که به همه مسئولان به ویژه کارآفرین این مجموعه تبریک می گوییم که توانستند با ابتکار و خلاقیت این مهم را به این مرحله برسانند.

وی تاکید کرد: برای گسترش این کارخانه در خراسان جنوبی همانطور که قدم اول و مسیر سخت و ناپیموده توسط مسئولان و کارآفرینان محلی انجام شده به نظر می رسد کار سختی نباشد.

حجتی با بیان اینکه برای توسعه این کارخانه تسهیلات در اختیار کارآفرین قرار می گیرد گفت: یکی از مشکلات این کارخانه نیز منابع تسهیلاتی بود تا کشاورزان بیشتری را زیر پوشش قرار داده و اشتغالزایی بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به ناشناخته بودن محصولات کارخانه تروند زعفران قاین گفت: مسئولان باید در جهت معرفی و بازاریابی محصولات در کشور بیشتر تلاش کنند.

حجتی تاکید کرد: در این زمینه صدا و سیمای خراسان جنوبی موظف است برای معرفی این محصول با جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان همکاری کنند.

نظرات بینندگان