arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷

کاراته قهرمانی جهان؛ بهمن عسگری طلایی شد

پنجمین روز از بیست‌وچهارمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان که از روز سه‌شنبه ۱۵ آبان با حضور ۱۱۱۷ کاراته‌کا از ۱۴۰ کشور در سالن ۱۵ هزار نفری «ویزینک» مادرید آغاز شده بود، امروز با برگزاری دیدار‌های رده‌بندی و فینال اوزان مختلف دنبال شد و بهمن عسگری با برتری در دیدار نهایی نخستین مدال طلای کاراته ایران را کسب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


بهمن عسگری نماینده شایسته کاراته ایران با برتری در دیدار نهایی وزن ۷۵- کیلوگرم به مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان دست یافت.

پنجمین روز از بیست‌وچهارمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان که از روز سه‌شنبه 15 آبان با حضور 1117 کاراته‌کا از 140 کشور در سالن 15 هزار نفری «ویزینک» مادرید آغاز شده بود، امروز با برگزاری دیدارهای رده‌بندی و فینال اوزان مختلف دنبال شد و بهمن عسگری با برتری در دیدار نهایی نخستین مدال طلای کاراته ایران را کسب کرد.

در دیدار نهایی وزن 75- کیلوگرم، بهمن عسگری در دیدار مقابل «لوئیجی بوسا» ایتالیایی با ارائه عملکردی بسیار خوب با نتیجه یک بر صفر به برتری دست یافت تا به نخستین مدال طلای جهانی خود دست پیدا کند.

در وزن 75- کیلوگرم، بهمن عسگری ابتدا در گام نخست با نتیجه 3 بر یک از سد «ویلیام انگمن» از سوئد گذشت. او در دور دوم نیز با نتیجه 8 بر صفر مقابل «فالی لی»از چین پیروز شد. نماینده کاراته ایران در دور سوم به مصاف «یرمک آینازورف» دارنده نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2015 رفت که در این دیدار نیز 2 بر صفر به برتری دست یافت.

عسگری در گام چهارم نیز با نتیجه 3 بر یک از سد «عبدالرحمان سنه» از سنگال گذشت تا حریف «کن نیشیمورا» ژاپنی در مرحله نیمه‌نهایی شود. عسگری در دیدار مقابل حریف قدرتمند ژاپنی که نقره امیدهای جهان را در کارنامه خود دارد، بعد از تساوی صفر-صفر در مسابقه در هانتی (رای داوران) به برتری دست یافت.

پیش از این و در رقابت‌های امروز(شنبه)، سجاد گنج‌زاده در وزن 84+ کیلوگرم به مدال نقره و ذبیح‌الله پورشیب در وزن 84- کیلوگرم به مدال برنز رسیده بودند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان