arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۱۸۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷

عراق معافیتی ۴۵ روزه از تحریم‌های آمریکا علیه ایران دریافت کرد

ایالات متحده در ادامه اعطای معافیت‌ها و مستثنی‌شدن کشور‌های مختلف از دور جدید تحریم‌های اعمالی علیه ایران، به عراق معافیتی ۴۵ روزه برای ادامه واردات گاز مایع و تأمین انرژی مورد نیازش از ایران اعطا کرد. این اقدام چندین روز پس از اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران انجام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سفارت آمریکا در بغداد از معافیت ۴۵ روزه دولت عراق از تحریم‌های آمریکا علیه ایران به منظور ادامه واردات گاز و برق از ایران خبر داد.

ایالات متحده در ادامه اعطای معافیت‌ها و مستثنی‌شدن کشورهای مختلف از دور جدید تحریم‌های اعمالی علیه ایران، به عراق معافیتی 45 روزه برای ادامه واردات گاز مایع و تأمین انرژی مورد نیازش از ایران اعطا کرد. این اقدام چندین روز پس از اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران انجام شده است.

به نوشته رویترز، سفارت ایالات متحده در بغداد با انتشار ویدئویی روی صفحه فیس‌بوک خود، اعلام کرد: «ایالات متحده به عراق یک معافیت موقت از تحریم‌ها به مدت 45 روز برای تداوم خرید گاز مایع و برق از ایران اعطا می‌کند.»

در ویدئوی منتشر شده از سوی سفارت آمریکا در عراق آمده است:‌ «این معافیت به عراق مجال می‌دهد تا اقداماتی را به سوی استقلال [بخش] انرژی اتخاذ کند.»

پیشتر مقامات بانک مرکزی عراق گفته بودند که اقتصاد این کشور چنان با ایران ارتباط نزدیکی دارد که بغداد از واشنگتن برای مستثنی‌شدن از برخی تحریم‌ها درخواست خواهد کرد.

معافیت موقت اعطا شده به عراق به شرطی است که بغداد پول واردات انرژی از ایران را با دلار آمریکا پرداخت نکند.

ایالات متحده پیشتر نیز در چندین نوبت، معافیت‌های مختلفی را برای کشورهای متعدد در زمینه واردات نفت از ایران یا اجرای پروژه‌های اقتصادی در خاک ایران همچون توسعه بندر چابهار اعطا کرده بود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
4
بهتر است بجای مانور دادن روی کشورهای که معافیت دریافت کرده اند بزرگان کشور فکری اساسی و درخور داشته باشند .
معافیت ها نهایتا اجازه 25% فروش نفت نسبت به فروشهای قبل از تحریم را میدهد.با کل صادرات نفتی که داشتیم در مضیقه بودیم چه رسد به یک چهارم آن.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
3
این معافیت به نفع ایران نیست زیرا کشورهایی که از معافیت دارن استفاده می کنند به راحتی می توانند به بهانه معافیت از پرداخت پول نفت ممانعت کنن.
به نظر من ایران برای بهم ریختن بازار نفت و افزایش قیمت نفت که تمام کشورهای اروپایی و خود آمریکا ضربه می بینند از فروش نفت خوداری بکنه یا حداقل کمتر بفروشند.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
3
به نظر من ایران برای بهم ریختن بازار نفت و افزایش قیمت نفت که تمام کشورهای اروپایی و خود آمریکا ضربه می بینند از فروش نفت خوداری بکنه یا حداقل کمتر بفروشند.
پاسخ ها
سعید
| Netherlands |
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
از شکم سیری حرف میزنی اگه یه روز نفت نفروشیم باید بمیریم
نظرات بینندگان