arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷

روسیه و فرانسه درباره برجام گفت وگو می کنند

سفیر روسیه در پاریس از برنامه دیدار وزیران خارجه روسیه و فرانسه و گفت وگوی آنان در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«آلکسی مشکوف» اعلام کرد: اواخر ماه نوامبر سرگئی لاوروف و ژان-ایو لودریان در پاریس دیدار و در خصوص برنامه هسته ای ایران و مسائل سوریه و اوکراین گفت وگو خواهند کرد.


سفیر روسیه در پاریس با بیان اینکه دستور کار نهایی دیدار وزرای خارجه روسیه و فرانسه در کاخ ورسای هماهنگ خواهد شد، ادامه داد: بدیهی است در آن دیدار وزیران خارجه روسیه و فرانسه در وهله اول به بررسی موضوعات مهم و ضروری بین المللی خواهند پرداخت.


مشکوف ابراز امیدواری کرد که در این دیدار وزرای دو کشور بتوانند به بررسی کامل و مفصل مسائل و موضوعات دوجانبه دو کشور بپردازند.


سفیر روسیه در فرانسه خاطرنشان کرد: در سال های اخیر روابط بین مسکو و پاریس در جریان مثبت و همگرایی قرار گرفته است.


گفتنی است، روسیه و فرانسه هرچند که بر اثر تحریم های غرب علیه روسیه تا حدودی از یکدیگر فاصله گرفتند اما در موضوع برجام همکاری های نزدیک دارند.


دو کشور در قالب مذاکرات گروه 1+4 با ایران و پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام به تلاش برای حل اختلافات پیرامون برنامه هسته ای ایران ادامه می دهند.


روسیه و فرانسه برای تداوم همکاری های اقتصادی ایران و جامعه جهانی و اجرای ساز و کار مالی اروپایی مواضع یکسان دارند.


در مساله سوریه نیز هرچند فرانسه عضو گروه کوچک کشورهای غربی است که در سال های اخیر از گروه های افراط گرا و دارای گرایش تروریستی در سوریه حمایت کرده است اما اخیرا روسای جمهوری روسیه، ترکیه و فرانسه و صدراعظم آلمان در اجلاس چهارجانبه در استانبول برضرورت حل مسائل سوریه از طریق مذاکره تاکید کردند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: برجام ، روسیه
نظرات بینندگان