arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷

رویترز: عربستان در حال مذاکره برای کاهش تولید یک میلیون بشکه نفت است / این مذاکرات به کاهش صادرات ایران بستگی دارد

رویترز به نقل از دو منبع آگاه خبر داد عربستان سعودی در حال مذاکره با اوپک و متحدان این گروه درباره پیشنهاد کاهش روزانه یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت است. این منابع اظهار کردند این مذاکرات هنوز نهایی نشده و به کاهش صادرات ایران بستگی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رویترز به نقل از دو منبع آگاه خبر داد عربستان سعودی در حال مذاکره با اوپک و متحدان این گروه درباره پیشنهاد کاهش روزانه یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت است.

به گزارش ایسنا، این منابع اظهار کردند این مذاکرات هنوز نهایی نشده و به کاهش صادرات ایران بستگی دارد.

یکی از این منابع گفت: یک بحث کلی در این باره وجود دارد اما سوال این است که چه میزان عرضه باید کاهش داده شود.

نفت برنت حدود ۱۹ درصد و و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۰ درصد از اوج قیمتش در اکتبر کاهش یافته است. هر دو قیمت پایه هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی به کاهش هفتگی تن دادند.

کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک که ریاست آن در دست عربستان سعودی و روسیه است، روز یکشنبه برای ارزیابی وضعیت بازار، در ابوظبی دیدار خواهند کرد. نشست بعدی اوپک ششم دسامبر در وین برگزار می شود.

این گروه در ۲۳ ژوئن موافقت کرده بودند تولیدشان را مجموعا یک میلیون بشکه در روز از سطح تولید ماه مه، افزایش دهند و با جبران افت تولید برخی از کشورها، نرخ پایبندی به توافق کاهش تولید را به ۱۰۰ درصد بازگردانند.

یک نماینده اوپک هفته گذشته در مصاحبه با پلاتس از استراتژی تولید عربستان سعودی و روسیه انتقاد کرده و گفته بود این دو کشور که بزرگترین تولیدکنندگان ائتلاف اوپک و غیراوپک هستند، باید ضرر ۱۵ دلاری در هر بشکه را که تحمیل کرده‌اند، جبران کنند.

نظرات بینندگان