arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷

پیش بینی وزارت انرژی امریکا: جمهوری آذربایجان سال آینده روزانه 800 هزار بشکه نفت استخراج می کند

وزارت انرژی آمریکا پیش بینی کرده است که حجم استخراج نفت جمهوری آذربایجان در سال 2019 میلادی، معادل 800 هزار بشکه در روز باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت انرژی آمریکا پیش بینی کرده است که حجم استخراج نفت جمهوری آذربایجان در سال 2019 میلادی، معادل 800 هزار بشکه در روز باشد.

خبرگزاری ' ترند ' روز دوشنبه به نقل از اداره اطلاعات وزارت انرژی آمریکا نوشت: در سه ماهه چهارم سال 2018 میلادی حجم استخراج روزانه نفت در جمهوری آذربایجان 790 هزار بشکه خواهد بود.
وزارت انرژی جمهوری آذربایجان نیز پیش از این با انتشار پیش بینی های استخراج نفت و گاز برای سال جاری میلادی اعلام کرده بود که، در سال 2018 میلادی قرار است 38 میلیون تن نفت در جمهوری آذربایجان استخراج و 32 میلیون تن آن به بازارهای جهانی صادر شود .
این وزارتخانه، همچنین پیش بینی کرده بود که امسال در مجموع 30 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در این کشور استخراج و نزدیک به 10 میلیارد متر مکعب آن به خارج از کشور صادر می شود .
به گزارش کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان، در نیمه اول سال جاری 13.5 میلیون تن نفت خام به بهای 6 میلیارد و 945.4 میلیون دلار صادر شده که 80.2 درصد از مجموع صادرات این کشور را تشکیل می دهد. این در حالی است که در نیمه اول سال گذشته میلادی سهم نفت خام در مجموع صادرات جمهوری آذربایجان 72.8 درصد بوده است .
جمهوری آذربایجان در شش ماه سال جاری 570 میلیون دلار گاز طبیعی به کشورهای خارجی صادر کرد که سهم این فراورده در مجموع صادرات این کشور 6.58 درصد بوده است .
همچنین در نیمه اول سال جاری حجم صادرات فرآورده های نفتی جمهوری آذربایجان 282.8 میلیون دلار بوده که 3.26 درصد مجموع صادرات این کشور را تشکیل می دهد .

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان