arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷

افزایش ۳۰ درصدی تصادفات در پایتخت همزمان با بارش باران

طبق اعلام پلیس با شروع بارش باران در تهران طی دو روز گذشته افزایش ۳۰ درصدی تصادفات خسارتی در مقایسه با سایر روزها مشاهده شده است.رانندگان در چنین شرایطی با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: با شروع بارش باران در تهران طی دو روز گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی تصادفات خسارتی در مقایسه با سایر روزها بوده‌‌ایم.

سرهنگ مسعود جبارزاده با اشاره به افزایش تصادفات طی دو روز گذشته در پایتخت اظهار کرد: با شروع بارندگی در شهر تهران در دو روز گذشته در مقایسه با سایر روزها شاهد افزایش 30 درصدی تصادفات خسارتی بوده‌ایم.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در شرایط بارانی میزان ضریب اصطکاک راه و لاستیک خودرو کاهش می‌یابد که با لغزش و سُر خوردن وسایل‌نقلیه، شاهد افزایش تصادفات عقب به جلو خودروها در دو روز گذشته بودیم اما خوشبختانه این تصادفات تلفات جانی را در پی نداشته است.

وی افزود: رانندگان در چنین شرایطی با سرعت مطمئنه رانندگی کنند؛ سرعت مطمئنه سرعتی است که در آن راننده بتواند با کنترل مناسب وسیله‌نقلیه از هرگونه تصادف و برخورد اجتناب کنند، یکی دیگر از فاکتورهایی که باید در این شرایط مورد توجه ویژه قرار گیرد رعایت فاصله ایمن وسیله نقلیه با خودروی جلویی است.

جبارزاده تصریح کرد: از آنجایی که با افزایش تصادفات در دو روز گذشته، شاهد افزایش نسبی حجم بار ترافیک در معابر شهر تهران به ویژه محدوده‌های مرکزی و مناطق شمالی هستیم، توصیه می‌شود رانندگان با رعایت اصول ایمنی در رانندگی، به حفظ سلامتی همشهریان کمک کنند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان