arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷

بحرین هفت فعال مدنی را به اعدام و حبس ابد محکوم کرد

بحرین در ادامه صدور محکومیت ها علیه فعالان مدنی و سیاسی، چهار شهروند خود را به اعدام و سه تن دیگر را به حبس ابد محکوم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رژیم آل خلیفه از سال 2011 با گسترش مخالفت و اعتراض مردمی، مخالفان خود را با اتهامات واهی همچون تلاش برای ترور مقامات این کشور، تشکیل گروه های تروریستی و عضویت در آن و حمل غیر قانونی سلاح به زندان های طولانی مدت محکوم کرده است.


خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) گزارش داد: این افراد به قتل عمد، حمل غیرقانونی سلاح و مواد منفجره، خطر آفرینی برای وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی و تخریب اموال عمومی متهم هستند.


براساس رای صادره از شعبه چهارم دادگاه جنایی بحرین، این افراد علاوه بر پرداخت غرامت، یکهزار دینار بحرینی (حدود 3 هزار دلار) نیز بابت آن چه خسارت به اموال عمومی ادعا شده است، جریمه نقدی شده اند.


دادگاه رژیم بحرین به این میزان از حکم بسنده نکرده است و علاوه بر ضبط تمامی اموال متهمان آنها را سلب تابعیت کرده است.


بحرین دیروز یکشنبه نیز شش شهروند خود را به اتهام دریافت کمک های مالی از گروه های تروریستی به سه تا 10 سال زندان محکوم کرد.


دادگاه بحرین یکشنبه گذشته نیز با لغو حکم تبرئه شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین وی را به همراه دو تن دیگر به حبس ابد محکوم کرد.


منابع قضایی بحرینی به صورت جداگانه، خردادماه گذشته نیز شش تن از شهروندان و فروردین ماه 97 نیز 10 نفر را به اتهام واهی دست داشتن در نآرامی ها و تشکیل گروه تروریستی به حبس ابد محکوم کرده بود.


مجلس بحرین همچنین 24 اردیبهشت 97 نیز طرحی را تصویب کرد که براساس آن رهبران و اعضای گروه های منحل شده در این کشور حق نامزدی در انتخابات را ندارند.


مقام های بحرینی همواره مخالفان را متهم به نا امنی از طریق اعمال خشونت آمیز می کند، ادعایی که مخالفان همواره آن را رد کرده اند.


بحرین از 14 فوریه 2011 (25 بهمن 92) صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب در کشورشان هستند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: بحرین ، اعدام ، محکومیت
نظرات بینندگان