arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۶۴۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷

ثبت احوال: کارت هوشمند ملی ایرانی تولید شد / این کارت مشابه نمونه خارجی است / تست های اولیه انجام شده / در آینده نزدیک این کارت به دست مردم می‌رسد

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تست‌های مورد نظر بر روی نخستین نمونه کارت هوشمند ملی تولید داخل انجام شده و در آینده نزدیک کارت ملی تولید داخل به دست مردم می‌رسد. وی ادامه داد: تولیدکننده داخلی قول داده است که نخستین محموله را به زودی تحویل دهد، این کارت مشابه نمونه خارجی است و تمام نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تست‌های مورد نظر بر روی نخستین نمونه کارت هوشمند ملی تولید داخل انجام شده و در آینده نزدیک کارت ملی تولید داخل به دست مردم می‌رسد.

سیف الله ابوترابی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: کارت هوشمند ملی تولید داخل بعد از رفع اشکالات احتمالی وارد بازار خواهدشد و تولید نمونه این کارت انجام شده است.
وی ادامه داد: تولیدکننده داخلی قول داده است که نخستین محموله را به زودی تحویل دهد، این کارت مشابه نمونه خارجی است و تمام نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده است.
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در دی و بهمن سال گذشته حدود ۹ تا ۱۱ میلیون نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی به سازمان ثبت احوال مراجعه کردند که این میزان مراجعه کننده زیاد و ظرفیت تولید کارت نیز محدود بود.
ابوترابی اعلام کرد: از ابتدای پروژه کارت هوشمند ملی از سال ۹۴ به دنبال تولید داخل بودیم تا اینکه اکنون تولید این کارت به نتیجه رسید. چنانچه اعتبارات لازم مالی که منتظر آن هستیم به موقع تامین شود، پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۹۷ همه جامعه هدف (واجدان دریافت کارت هوشمند ملی) تحت پوشش قرار گیرند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در حال حاضر هیچگونه تغییری به دلیل تغییرات ارزی در هزینه کارت هوشمند ملی نداریم و مراجعه کنندگان برای دریافت این کارت باید همان مبلغ گذشته را که از سوی سازمان ثبت احوال اعلام شده بود، پرداخت کنند.
ابوترابی گفت: مراجعه کنندگان برای دریافت کارت هوشمند ملی باید حداکثر ۳۱ هزار تومان پرداخت کنند؛ از این رقم ۱۱ هزار تومان بابت هزینه صدور کارت و تحویل آن است و ۲۰ هزار تومان هم به خزانه دولت واریز می‌شود. دریافت هزینه بیشتر خلاف است و مردم می‌توانند موارد خلاف را به ادارات ثبت احوال اعلام کنند.
وی خاطر نشان کرد: متقاضیان دریافت کارت هوشمند ملی می‌توانند برای دریافت این کارت به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند.
ابو ترابی اعلام کرد: تاکنون بیش از ۴۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مراحل تکمیل ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی را انجام دادهاند و بیش از ۴۴ میلون و ۳۸۹ هزار کارت صادر شده است.
صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است و بر اساس هدفگذاری، قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای تمام واجدان شرایط صادر شود.
همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، خودشان به مراکز اعلام شده مراجعه کنند، زیرا اثر انگشت آن‌ها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود. همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظر گرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.
حدود ۶۴ میلیون نفر افراد بالای ۱۵ سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
2
1
خارجی اش این رنگ و رو رفته ای است که قبلا صادر میشد وای به حال داخلی اش . فکر نمیکنم بشه با این کارت ها کسی را شناسایی کرد
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
3
اگر با همان کیفیت تولید شده پس چرا با این همه شعارِ حمایت از تولید ملی قبلا واردش می کردید و اگر کیفیتش پایین تره پس چرا به دروغ می گید همون کیفیت رو داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
1
اون ۲۰۰۰۰تومان پول چیه که به خزانه وارد میشه؟
یک بدبخت آشغالگرد جند روز باید آشغالدان بگردد و بدهد به دولت و آنوقت بتواند مثلا یارانه بگیرد و یا انجام امورات دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
همین تفکر غلط شماها باعث شده امثال این آشغالگردها وضعشان توپ بشه . شما نگران خودت باش !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
شما بجای آشغالگردی برو دنبال یه کار خوب اقلا هزینه اینترنت در بیاد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
1
جهل و نا بلدی شماها در امور مدیریتی و رقصدن به ساز برادرانی که آموزش صحیحی از مدیریت حکومتی ندارند نتیجه اش شده تعویض مداوم کارت و پلاک و... و پیامدش تیغ کشی به جیب مردم و سرگردانی ملت از این اداره به اون اداره است ! هی کارت ملی طراحی می کنید که چی بشه؟ نمی تونید یک بار درست و درمان طراحی کنید؟ اغلب کشورهای اروپا 30 سال است کارت ملی هوشمند دارند شما 3 سال پیش چرا به فکرتان نرسید و مردم را سرگردان در خیابانها کردید؟ نصف بیشتر ترافیک و آلودگی و خسارت های شهری خصوصا مرگ و میر و سکته ها دلیلش همین تصمیمات بی حاصل عده ای مسوولیت نشناس است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
اروپایی ها یک کارت ملی دارند که که هم کارت شناسایی هم گواهینامه رانندگی و هم پاسپورت اتحادیه اروپا و هم کارت بیمه سلامت عمومی و هم مشخص کننده وضعیت سربازی و ازدواج و ... آنها است و در اکثر امور بانکی هم کاربرد دارد .
در ایران یک کارت ملی ، یک کارت رانندگی، یک دفترچه بیمه ، یک شناسنامه ، یک کارت سربازی ، یک پاسپورت ، یک کارت سوخت ، یک کارت ماشین ، ۵ تا کارت بانکی ، یک کارت منزلت ، یک کارت شناسایی محل کار ، .... هیچکدام هم درست کار نمی کنه و هر چند سال یکبار باید تعویض بشه !
نظرات بینندگان