arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۶۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷

اردوغان: فایل صوتی قتل خاشقجی حتی سعودی‌ها را نیز شوکه کرد / یک افسر سعودی گفت قاتل حتما هروئین مصرف کرده / کسی که دستور این جنایت را صادر کرده، باید هرچه سریعتر مشخص شود

اردوغان طی مصاحبه با خبرنگاران حین پرواز بازگشت از فرانسه، گفت: «یک افسر اطلاعاتی عربستان سعودی بعد از شنیدن فایل صوتی قتل خاشقچی در کنسولگری استانبول، شوکه شده بود. محتوای این فایل صوتی بسیار فجیع است. این افسر درباره قاتل خاشقچی گفت که او حتما هروئین مصرف کرده، زیرا فقط کسی که هروئین مصرف کرده باشد می‌تواند چنین کاری کند».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه فایل صوتی قتل خاشقجی حتی سعودی‌ها را نیز شوکه کرد، گفت: کسی که دستور این جنایت را صادر کرده بود باید هرچه سریعتر مشخص شود.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت: فایل صوتی قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی به قدر هولناک بود که حتی افسر اطلاعاتی عربستانی را نیز که به آن گوش داده بود، شوکه کرد.

اردوغان طی مصاحبه با خبرنگاران حین پرواز بازگشت از فرانسه، گفت: «حتی یک افسر اطلاعاتی عربستان سعودی بعد از شنیدن فایل صوتی قتل خاشقچی در کنسولگری استانبول، شوکه شده بود. محتوای این فایل صوتی بسیار فجیع است. این افسر درباره قاتل خاشقچی گفت که او حتما هروئین مصرف کرده، زیرا فقط کسی که هروئین مصرف کرده باشد می‌تواند چنین کاری کند».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی با تکرار مجدد درخواست از سعودی‌ها برای انجام اقدام جدی علیه عاملان قتل خاشقچی، توضیح داد: «تمام کسانی که خواسته بودند، به فایل صوتی این جنایت گوش داده‌اند. سازمان اطلاعات ما هیچ چیزی را پنهان نمی‌کند. علاوه بر عربستان سعودی، کشور‌های دیگری مانند آمریکا، فرانسه، کانادا، آلمان و بریتانیا نیز به این فایل صوتی گوش داده‌اند».

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه عده‌ای هستند که سعی در مخدوش کردن واقعیت دارند، افزود: «دادستان کل سعودی که به تازگی برای مذاکره با همتای ترکیه‌ای خود به استانبول آمده بود، علی‌رغم داشتن مدارک و اطلاعات کافی، در اجرای وظیفه‌اش اهمال می‌کند. ولی عهد سعودی هم گفته بود "ما برای روشن شدن این حادثه، هرکاری نیاز باشد انجام می‌دهیم"، اما ما هنوز منتظر این اقدامات هستیم».

اردوغان با بیان اینکه عاملان قتل خاشقچی، در بین ۱۸ مقام عالی‌رتبه‌ای هستند که در روز حادثه به استانبول سفر کرده بودند، پرسید: «چه کس دیگری دخیل بود؟ آن که دستور (قتل) را صادر کرده بود. همانطور که قبلا گفته بودم، سوای از عاملان، کسی که به آن‌ها دستور داده بود نیز باید مشخص شود. ما به جست‌وجو برای یافتن سوالات خود، مخصوصا درباره محل جسد خاشقچی ادامه می‌دهیم».

وی درباره دیدار خود با سران کشور‌های مختلف در مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در پاریس نیز گفت: «آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ارزیابی‌ها درباره فایل صوتی قتل خاشقچی داشتند. اینگونه برداشت کردم که هر سه نفر آنها، از این جنایت بسیار آزرده‌خاطر شده بودند».

رئیس‌جمهور ترکیه با ابراز امیدواری درباره اینکه ماکرون، ترامپ و مرکل بعد از دریافت این اطلاعات از سوی سازمان‌های اطلاعات خود، پرونده خاشقچی را در موضع متفاوت‌تری بررسی کنند، ادامه داد: «سوای از بحث خاشقچی، آن‌ها همچنین وضعیت یمن را نیز بررسی می‌کنند. صدراعظم مرکل پیشنهاد آماده‌سازی مقدار قابل توجهی از کمک مالی به یمن را داد و گفت که خودش به تنهایی نمی‌تواند این کار را کند. وضعیت تا حدودی شبیه سوریه است به علاوه اینکه (در یمن) با قحطی و بدبختی مواجه است».

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مردباش که البته نیستی منتشر کن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
1
3
پیگیری خبر قاشق چی!!! برو مشکلات مردم را منعکس کن و راهکارهای را تدوین کن .
خاشقچی که دشمن نظام و انقلاب بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
درود - آفرين
سعید تمر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
بابا مشکلات داخلی یک پرونده دیگر است و قاقشچی هم یک پرونده دیگر
حالا به خاطر شما من نباید اخبار قاشقچی را دنبال کنم؟ کمی دیکتاتوری را بگذاریم کنار با
نظرات بینندگان