arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷

محسن هاشمی: منتظر نظر وزیر کشور هستیم و امیدواریم حکم شهردار تایید شود/ افشانی می‌تواند تا ۱۵ آذر در پست شهرداری باقی بماند، مگر اینکه بخواهد زودتر از صدور حکم شهردار جدید برود/ هیچ تماسی در خصوص انتخاب شهردار با من گرفته نشد/ پاسخ به علت کاهش آراء آخوندی از ۱۶ رأی به ۱۰ رای

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت که هیچ تماسی از سوی نهادهای مختلف برای انتخاب شهردار با بنده گرفته نشده است و همان روزی که پنج نفر کاندیدا برای تصدی پست شهرداری تهران انتخاب شدند به وزارت اطلاعات نامه زدم اما پاسخ مکتوبی به من ندادند و منتظر نظر وزیر کشور هستیم و امیدواریم حکم شهردار تایید شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد که افشانی می‌تواند تا ۱۵ آذر به عنوان شهردار تهران فعالیت کند.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی با حضور در جمع خبرنگاران در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز اعضای شورای شهر با ۱۱ رای پیروز حناچی را به عنوان شهردار جدید و منتخب تهران انتخاب کرده‌اند گفت: پس از انتخاب، معرفی نامه حناچی را به همراه اسناد مربوطه برای صدور حکم به وزارت کشور ارسال کردم و امیدوارم هرچه زودتر حکم شهردار منتخب از سوی وزارت کشور صادر شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در ادامه جلسه یک فوریت تغییر اساسنامه‌ سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری به تصویب رسید گفت: همچنین بخشودگی جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ از طریق ماده ۱۶ و ۱۷ نیز مطرح شد که برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

وی درمورد انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران نیز گفت: در جلسه هم اندیشی امروز این موضوع مطرح شد اما با توجه به بررسی حقوقی حقوقدانان شورا و کارشناسان به این نتیجه رسیدند که شهردار فعلی می‌تواند تا ۱۵ آذرماه در پست خود باقی بماند مگر اینکه افشانی بخواهد زودتر از صدور حکم شهردار جدید برود.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از سوی نهادهای مختلف برای انتخاب شهردار با شما تماس گرفته شده است یا نه؟ گفت: هیچ تماسی در این خصوص با بنده گرفته نشده است و همان روزی که پنج نفر کاندیدا برای تصدی پست شهرداری تهران انتخاب شدند به وزارت اطلاعات نامه زدم اما پاسخ مکتوبی به من ندادند و منتظر نظر وزیر کشور هستیم و امیدواریم حکم شهردار تایید شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آراء آخوندی از ۱۶ رأی به ۱۰ رای ریزش یافت تصریح کرد: حضور نامزدها در کمیسیون‌های تخصصی شورا حائز اهمیت است و روز گذشته دو نامزد شهرداری به کمیسیون‌ها رفته و به صورت تخصصی به سوالات اعضا پاسخ دادند و این مساله در رأی دادن اعضا موثر بوده است.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بر چه اساسی شهردار تهران تا ۱۵ آذر می‌تواند در شهرداری بماند،‌ گفت: مصاحبه‌ای را از سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور دیدم که عنوان کرده بودند که تا ۱۵ آذر بازنشستگان می‌توانند در سمت‌های خود باقی بمانند و حقوقدان مجرب شورا یعنی آقای امینی نیز عنوان کرد که افشانی می‌تواند تا ۱۵ آذر در شهرداری بماند.

نظرات بینندگان