arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷

ادامه تبادل آتش میان اسرائیل و نوار غزه / تل آویو: حملات راکتی فلسطینی ها، شدیدترین حمله پس از ۲۰۱۴ بود / حماس: در صورت ادامه بمباران‌ها، به «بئرشبع» و «اشکلون» راکت شلیک می‌کنیم

در پی تشدید ناآرامی‌های چند روز گذشته در نوار غزه، تل آویو شامگاه دوشنبه ضمن تقویت نیرو‌های پیاده، تجهیزات نظامی مضاعفی را برای تدارک حمله‌ای جدید به اراضی تحت کنترل فلسطینیان به این منطقه گسیل کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمله هوایی اسرایل به نوار غزه و پاسخ نیروهای مقاومت با بیش از ۴۰۰ موشک

در پی تشدید ناآرامی‌های چند روز گذشته در نوار غزه، تل آویو شامگاه دوشنبه ضمن تقویت نیرو‌های پیاده، تجهیزات نظامی مضاعفی را برای تدارک حمله‌ای جدید به اراضی تحت کنترل فلسطینیان به این منطقه گسیل کرد.

بر اساس تازه‌ترین خبر‌ها یک فلسطینی روز سه شنبه بر اثر حمله هوایی نیرو‌های اسرائیلی به نوار غزه شهید شده است. با تایید این خبر شمار شهدای فلسطینی در نوار غزه طی کمتر از بیست و چهار ساعت گذشته به پنج تن رسید.

دور تازه ناآرامی میان اسرائیل و گروه حماس و متحدانش در نوار غزه شامگاه یکشنبه و در زمانی آغاز شد که یک گروه از کماندو‌های تسهال (ارتش اسرائیل) با ورود به نوار غزه ۷ نفر از اعضای حماس، از جمله یک فرمانده گردان‌های الاقصی را به شهادت رساندند. در جریان درگیری میان دو طرف، یک سرهنگ ارتش اسرائیل هم با گلوله شبه نظامیان فلسطینی کشته شد.

راشا تودی با انتشار گزارشی در این خصوص اعلام کرده است که این تصمیم پس از رویارویی تازه نیرو‌های دو طرف در مرز نوار غزه و شلیک بیش از سیصد راکت از سوی حماس به خاک اسرائیل عملی و اجرایی شده است.

حملات راکتی حماس که در واکنش به شهادت یک فرمانده این گروه بدست کماندو‌های اسرائیلی در نوار غزه صورت گرفت با پاسخ شدید اسرائیل همراه بود به نحوی که بیش از هفتاد نقطه از بخش فلسطینی این منطقه بلافاصله هدف حملات شدید هوایی اسرائیل قرار گرفت.

اما این پایان ماجرا نبود. حماس در واکنش به این حملات باز هم اقدام به شلیک راکت کرد و اینبار بخش‌هایی از جنوب خاک اسرائیل در منطقه اشکلون را هدف قرار داد.

در این حملات بنا به اظهارات مقام‌های اسرائیلی بیش از سیصد راکت به سوی نوار غزه شلیک شد که در جریان آن یک دست کم بیست و شش نفر زخمی شدند.

این درحالیست که خبرگزاری فرانسه صبح روز سه شنبه به نقل از منابع اسرائیلی از کشته شدن یک نفر در جنوب اسرائیل بر اثر راکت باران شب گذشته خبر داده است.

بر اساس این گزارش جنازه یک مرد چهل ساله از زیر آوار ساختمانی ویران شده بر اثر اصابت راکت بیرون آورده شده و یک زن نیز در وضعیت بحرانی از زیر آوار خارج و به بیمارستان منتقل شده است.

حماس همچنین تهدید کرده است که در صورت ادامه بمباران‌های هوایی ارتش اسرائیل به حملات راکتی خود به شهر‌های «بئرشبع» و «اشکلون» ادامه خواهد داد.

در گزارش راشا تودی تاکید شده است که ارتش اسرائیل از شامگاه دوشنبه به تقویت مواضع نظامی خود در مرز نوار غزه اقدام کرده و مهیای آن است تا در صورت ادامه حملات راکتی نیرو‌های حماس چراغ سبز حمله زمینی به این منطقه را دریافت کند.

در این گزارش به ستونی از تریلی‌های حامل تانک و خودور‌های زرهی اشاره شده که دو شنبه شب به سوی مرز نوار غزه در حرکت بودند.

از سوی دیگر مقام‌های نظامی اسرائیل تهدید کرده اند که حملات راکتی اخیر را که شدیدترین حمله از نوع خود پس از جنگ غزه در سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شود با واکنشی بسیار قاطع و کوبنده پاسخ خواهند داد.

نگرانی‌ها نسبت به اوج گیری این بحران و تشدید ناآرامی‌ها در نوار غزه سبب شد تا آنتونی گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی از هر دو طرف بخواهد حداکثر خویشتن داری را از خود نشان دهند.

فرحان حق، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد که نیکولای ملادنوف، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در حال رایزنی شدید با مقر و دیگر طرف‌های مرتبطط با این بحران هستند تا بتوانند آرامش را به منطقه باز گردانند.

منبع: یورونیوز

نظرات بینندگان