arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷

بولتون: ایران را اینقدر فشار می دهیم تا ناله اش دربیاید

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به تحریم‌های واشنگتن علیه تهران مدعی شد که دولت ایران تحت فشار واقعی قرار دارد و هدف واشنگتن این است که به سختی و بسیار زیاد به ایران فشار وارد آورد.تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حالی از پنجم نوامبر اعمال شده است که سایر کشورهای عضو توافق هسته‌ای، یعنی انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه و چین به شدت با آن مخالف هستند و اعلام کرده‌اند که به تجارت با ایران علی‌رغم این تحریم‌ها ادامه می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در ادامه رویکرد خصمانه واشنگتن درقبال ایران مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی تند گفت که کشورش به دنبال اعمال فشار سخت بر ایران است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه (امروز) در سنگاپور با اشاره به تحریم‌های واشنگتن علیه تهران مدعی شد که دولت ایران تحت فشار واقعی قرار دارد و هدف واشنگتن این است که به سختی و بسیار زیاد به ایران فشار وارد آورد.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حالی از پنجم نوامبر اعمال شده است که سایر کشورهای عضو توافق هسته‌ای، یعنی انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه و چین به شدت با آن مخالف هستند و اعلام کرده‌اند که به تجارت با ایران علی‌رغم این تحریم‌ها ادامه می‌دهند.

رئیس جمهور آمریکا در ماه مه از توافق هسته‌ای خارج شد و گفت که تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند. واشنگتن اعلامکرده است که هدفش از این تحریم‌های سخت به صفر رساندن صادرات نفت ایران و درنتیجه اعمال فشار حداکثری بر این کشور است.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی در حالی بر موضع خصمانه خود برای اعمال فشار بر ایران تاکید می‌کنند که مدعی‌اند هدف آنها فشار بر مردم ایران نیست و کالاهای مرتبط با نیازهای بشردوستانه را از تحریم‌های خود مستثنی کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در یک پیام توئیتری تاکید کرد که تمامی تحریم‌هایی که مجددا از سوی آمریکا اعمال می‌شوند، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

وی همچنین در پیام خود گفت که نیت به قحطی کشاندن جامعه غیرنظامی، جنایت علیه بشریت است پیش‌تر مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در یک مصاحبه گفته بود که اگر رهبران ایران می‌خواهند مردم این کشور غذا بخورند باید یک تصمیم بگیرند.

ظریف در ادامه تصریح کرد که دیوان بین‌المللی دادگستری پیش‌تر ادعای پمپئو درباره معافیت‌های بشردوستانه را رد کرد وگزارش‌های مبتنی بر واقعیت رسانه‌های غربی نشان می‌دهد که چه کسی دروغ می‌گوید.

علاوه‌براین، حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان تاکید کرده است: تحریم‌ها بر اقتصاد ایران تاثیری ندارد. جمهوری اسلامی این تحریم‌ها را دور می‌زند و به فروش نفت خود ادامه می‌دهد.

برچسب ها: بولتون ، تحریم
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
سمیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
نیازی نیست شما ما رو فشار بدیم. خود دولت داره به بهترین نحو از طرف شما این کارو میکنید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
ترجمه تون کامل غلطه باسوادها
نظرات بینندگان