arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷

سازمان بنادر: کشتی های ایران برای تردد مشکلی ندارند

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت که کشتی های ایرانی در فهرست سفید کنوانسیون استانداردهای آموزش، صدور گواهینامه و نگهبانی دریانوردان قرار دارد و همچنان با پوشش شرکت های بیمه ای هیچ مشکلی در زمینه تردد آنها وجود ندارد. از اروپایی ها انتظار داریم همه تلاش خود را برای تامین ایمنی کشتی ها و دریانوردان در آب های جهان داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی های ایرانی در فهرست سفید کنوانسیون استانداردهای آموزش، صدور گواهینامه و نگهبانی دریانوردان (اس.تی.سی.دبلیو) قرار دارد و همچنان با پوشش شرکت های بیمه ای هیچ مشکلی در زمینه تردد آنها وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، «هادی حق شناس» امروز (سه شنبه) در دومین روز برگزاری سمینار آموزشی «لجستیک و زنجیره حمل و نقل» افزود: ما از اروپایی ها انتظار داریم همه تلاش خود را برای تامین ایمنی کشتی ها و دریانوردان در آب های جهان داشته باشند.

حق شناس یادآوری کرد: ایران یکی از قدیمی ترین اعضای سازمان جهانی دریانوردی (ایمو) است و با کشورهای عضو بویژه اروپایی ها مشترکات زیادی دارد.

وی توسعه پایدار، حفاظت از محیط زیست دریایی، جایگزینی سوخت مناسب برای کشتی ها، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و ارتقای ایمنی دریانوردی را محور و اهداف مشترکی دانست که با همکاری کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی و اعضای اتحادیه اروپا قابل پیگیری است.
«حفاظت از محیط زیست دریایی از اولویت های اتحادیه اروپا و ایران است و ما وظیفه مشترک داریم با تامین تجهیزات و تسهیلات به حفظ محیط زیست دریایی در جهان کمک کنیم».
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با وجود تحریم های غیرقانونی و غیرعقلانی اعمال شده، رسیدن به اهداف حفظ محیط زیست دریایی و ارتقای استانداردهای ایمنی و افزایش کارایی کشتی ها دشوار است.

** فراخوان اروپا برای سرمایه گذاری در بخش لجستیک بندرهای ایران
مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این سمینار گفت: ایران در سال های اخیر از نظر عملیات بندری و گمرکی دستخوش تحولات زیادی شده است و از اتحادیه اروپا انتظار می رود سرمایه‌گذاری در ایران در بخش لجستیک را در نظر گیرد؛ زیرا این سرمایه‌گذاری به طور حتم با بازگشت سرمایه اولیه همراه است.
«خسرو سرایی» توافق های پسابرجامی سازمان بنادر و اتحادیه اروپا را یادآوری کرد و افزود: از اتحادیه اروپا می خواهیم به تعهدات خود به ایران در بخش حمل و نقل دریایی و لجستیک پایبند بماند.
این مسوول لجستیک و زنجیره تامین را از مهمترین مباحث در زمینه حمل و نقل کالا دانست و پیش بینی و آینده نگری در این بخش را «مهم و حیاتی» خواند.
وی تصریح کرد: مدیریت بندر به طور مستقیم نباید در تجارت دخالت داشته باشد؛ بلکه باید زمینه و بستر مناسب را برای بهبود تجارت و ارتباط منسجم بین زنجیره تامین مهیا کند.
به گفته وی، ادغام و هماهنگی در زنجیره تامین با در نظر گرفتن مواردی نظیر همکاری مشترک، اشتراک گذاری اطلاعات و داده ها، ایجاد نظم و همخوانی در سیستم های فناوری اطلاعات، استانداردسازی رویه ها و بازمهندسی آنها منجر می شود.
وی اضافه کرد: امروزه جذابیت بندر به تنهایی برای جذب سرمایه‌گذاران کافی نیست؛ بلکه جذابیت زنجیره تامین و بکارگیری همه ملزومات لجستیکی در این زمینه اهمیت دارد.
سرایی هزینه توقف کالا در مسیر را بزرگ ترین هزینه در زنجیره تامین دانست و گفت: در گذشته سهم شبکه ریلی از ترافیک بندر فقط 6 درصد بود که اکنون به 11,5 درصد رسیده است و تلاش ها برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر به 30 درصد ادامه دارد.
مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی یادآوری کرد: بندرعباس نیز به شبکه ریلی متصل شده و بندر چابهار به عنوان نقطه مناسبات تجاری بین ایران، هند و افغانستان، در حال اتصال به شبکه ریلی است.
به گزارش ایرنا، سمینار آموزشی «لجستیک و زنجیره حمل و نقل» با همکاری اداره کل حمل و نقل اتحادیه اروپا بیست و یکم و بیست و دوم آبان ماه با حضور نمایندگانی از 10 کشور اروپایی و برخی سازمان های دریایی و دستگاه‌های اجرایی در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

نظرات بینندگان