arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷

چرا دسترسی به گوگل در 3 کشور قطع شد؟  / اطلاعات ضد و نقیض از حمله مخرب سایبری

دسترسی به گوگل در روسیه، چین و نیجریه روز گذشته برای ساعاتی قطع شد. بر اساس گزارشها این اتفاق به واسطه سرقت و نفوذ ترافیکی از طریق ISP در کشورهای مذکور رخ داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دسترسی به گوگل در روسیه، چین و نیجریه روز گذشته برای ساعاتی قطع شد. بر اساس گزارشها این اتفاق به واسطه سرقت و نفوذ ترافیکی از طریق ISP در کشورهای مذکور رخ داد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گوگل مدت کوتاهی در روسیه، چین و نیجریه از دسترس خارج شد. برخی از فعالان حوزه اینترنت مدعتی شده اند که این حرکت گوگل اتفاقی نبوده و دقیقا در کشورهایی رخ داده که سابقه ای طولانی در حوزه نظارت بر اینترنت دارند.

به نظر می رسد برنامه های کاربردی مانند جیمیل و گوگل درایو تحت تاثیر این اتفاق  قرار نگرفته اند، اما برخی گزارش ها حکایت از آن دارند که برخی از کاربران یوتیوب نیز درجاتی از مشکل را تجربه کرده اند.

گوگل اعلام کرد که این مسئله حل شده است و گفته است که تحقیقات داخلی انجام خواهد داد.یک سخنگوی این شرکت در بیانیه ای از طریق ایمیل اظهار داشت: "ما آگاه هستیم که بخشی از ترافیک اینترنت ما توسط مسیر نادرست آدرس آی پی تحت تاثیر قرار گرفته است و دسترسی به بعضی سرویس های گوگل نیز قطع شده است. علت اصلی این مسئله خارج از گوگل بود و هیچ مشکلی در خدمات گوگل وجود نداشت."

با این وجود به نظر می رسد گوگل هنوز به طور کامل اعتقاد ندارد که این شرکت تحت یک حمله مخرب قرار داشته باشد. فیسبوک نیز روز دوشنبه از قطعی 40 دقیقه ای رنج می برد، اما این شبکه اجتماعی نیز اتفاق مذکور را به عنوان "یک آزمون روتین"در نظر گرفت.

برخی از کارشناسان حوزه فناوری هشدار داده اند که این اتفاقات کاملا عمدی و با برنامه ریزی قبلی انجام شده اند. باید دید واکنش های بعدی به این موضوع چگونه است.

 

نظرات بینندگان