arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷

احتمال رای‌گیری علیه عربستان در مجلس سنای آمریکا

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا می گوید احتمال رای گیری در مورد قطعنامه ای علیه عربستان سعودی به دلیل نقش ریاض در جنگ یمن و قتل جمال خاشقجی تا پایان سال میلادی در این مجلس وجود دارد.در این قطعنامه درخواست قطع هرگونه کمک به ریاض برای جنگ در یمن مطرح شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا می گوید احتمال رای گیری در مورد قطعنامه ای علیه عربستان سعودی به دلیل نقش ریاض در جنگ یمن و قتل جمال خاشقجی تا پایان سال جاری میلادی در این مجلس وجود دارد.

به گزارش یورونیوز، به گفته باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای ایالات متحده در این قطعنامه درخواست قطع هرگونه کمک به ریاض برای جنگ در یمن مطرح شده است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا همچنین از احتمال رای گیری در مورد طرح جلوگیری از فروش سلاح به عربستان سخن گفت.

باب کورکر اظهار داشت: «سناتورها به دنبال راهی هستند تا انزجار خود را بابت اتفاقی که برای جمال خاشقجی روزنامه نگار افتاد به عربستان نشان دهند. آنها همچنین می خواهند نشان دهند که از شیوه ای که جنگ یمن پیش رفته است نگران هستند.»

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا از حزب جمهوریخواه همچنین اعلام که که وی از مایک پمپئو، وزیر خارجه، جیمز متیس، وزیر دفاع و جینا هسپل، مدیر سازمان سیا خواسته است تا برای ادای شهادت محرمانه در مورد نقش عربستان در جنگ یمن و قتل جمال خاشقجی در این کمیته حاضر شوند.

نانسی پلوسی، رهبر دموکراتها در مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه ای در مورد جنگ یمن گفت: «کنگره باید اقدامی واقعی و فوری انجام دهد تا به این بحران انسانی وحشتناک پایان دهد.»

همزمان با این تحولات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا جان ابی زید، یکی از فرماندهان بازنشسته ارتش این کشور را به عنوان سفیر جدید ایالات متحده در عربستان معرفی کرد. انتخاب جان ابی زید به این سمت باید به تائید مجلس سنا برسد.

دموکراتها در دوره جدید کنگره ایالات متحده که از ماه ژانویه آغاز می شود اکثریت را در مجلس نمایندگان در اختیار خواهند داشت. این در حالی است که جمهوریخواهان همچنان در مجلس سنا حائز اکثریت خواهند بود.

نظرات بینندگان