arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷

دبیرکل حزب حاکم در الجزایر استعفا کرد / همه چیز به انتخابات ریاست جمهوری مربوط است

«جمال ولد عباس » دبیر کل حزب جبهه آزادیبخش ملی الجزایر ( بزرگترین حزب سیاسی و حزب حاکم) امروز چهارشنبه به صورت ناگهانی استعفا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک منبع آگاه در حزب جبهه آزادیبخش ملی با تایید این خبر گفت، علت استعفای ولد عباس 84 ساله، بیماری و توصیه پزشکان به او برای استراحت کامل اعلام شده است .


این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود، گفته شده ولد عباس دچار سکته قلبی شده و به بیمارستان نظامی «عین النعجه» در پایتخت منتقل شده است اما واقعیت این است که او برکنار شده و «معاذ بوشارب» رئیس مجلس مردمی ملی تا زمان انتخاب دبیر کل جدید ، امور این حزب را اداره می کند.


گفته می شود استعفا یا برکناری ولد عباس با انتخابات ریاست جمهوری که قرار است سال 2019 برگزار شود، در ارتباط است و این حزب قدرتمند می خواهد یک چهره جدید با گفتمانی متفاوت سکان حمایت از نامزد این حزب در انتخابات آینده را در دست داشته باشد.


ولد عباس یکی از سرسخت ترین حامیان بوتفلیقه است .


جبهه آزادیبخش ملی الجزایر 164 کرسی از مجموع 462 کرسی مجلسی مردمی الجزایر را در اختیار دارد و «عبدالعزیز بوتفلیقه » رئیس جمهوری کنونی الجزایر که از سال 1999 تاکنون قدرت را در این کشور در دست دارد، از این حزب است.


بوتفلیقه هنوز تصمیم خود را در خصوص نامزدی در انتخبات پیش رو اعلام نکرده است اما اگر او نامزد شودف شواهد و قرائن حاکی از آن است که برنده میدان خواهد بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان