arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷

محمود صادقی: میزگرد بررسی FATF درصداو سیما برگزار شود/ هیچ کشوری در انزوا رشد نمی کند

محمود صادقی با بیان اینکه تاکنون فقط موافقان و مخالفان FATF پیرامون آن صحبت کردند ولی هیچکدام بخوبی آن را برای مردم باز نکردند گفت: نماینده مردم تهران ادامه داد: لازمه تحقق این موضوع آزادی رسانه و بویژه صدا و سیماست که می تواند بستر ساز برگزاری میزگرد موافقان و مخالفان بدون روا داشتن تهمتی از سوی آنها به یکدیگر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمود صادقی چهارشنبه شب در آئین بیستمین سالروز انتشار هفته نامه نصیر بوشهر همراه با بزرگداشت حسن زنگنه مترجم فقید حوزه خلیج فارس شناسی افزود: لازمه این بحث آزادی رسانه است که در قالب آن موافقان و مخالفان موضوع که همه دل در گروه عمران و آبادانی ایران دارند آن را مورد بررسی قرار دهند.


وی بیان کرد: تاکنون فقط موافقان و مخالفان FATF پیرامون آن صحبت کردند ولی هیچکدام بخوبی آن را برای مردم باز نکردند.


نماینده مردم تهران ادامه داد: لازمه تحقق این موضوع آزادی رسانه و بویژه صدا و سیماست که می تواند بستر ساز برگزاری میزگرد موافقان و مخالفان بدون روا داشتن تهمتی از سوی آنها به یکدیگر است.


وی بیان کرد: هیچ کشوری در انزوا رشد نمی کند و استقلال و عزت نیز با وجود خوب بودنش با تعامل منافاتی ندارد.


صادقی اظهارداشت: برای گسترش تعاملات باید یک سری قوانین و ساختارهای بین المللی همسو با منافع نظام را بپذیریم.
وی گفت: اکنون خیلی از تحریم ها خود تحریمی است و موضوعی مانند FATF حتی 2 تا 5 درصد مشکلات کنونی را کاهش دهد این خود یک کمک شایان در شرایط کنونی است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مردمی که در همه جبهه های مختلف کشور حضور داشتند برای اینکه همراه تر شوند باید اعتماد آنها را تقویت کنیم و این مهم تنها در صورت آزادی تبادل اطلاعات محقق می شود.


صادقی گفت: در دوره کنونی کمترین حد اعتماد عمومی به دولت و حاکمیت وجود دارد و تضعیف شده است و چنانچه به اعتماد مردمی توجه نشود این پدیده می تواند بسیار خطرناک ظاهر شود.


وی در ارتباط با وضعیت آزادی مطبوعات نیز گفت: در سال 2017 میلادی رتبه ایران در آزادی مطبوعات 165 گزارش شده است که شاید این ارزیابی با شاخصه های صورت گرفته باشد که مورد قبول ما نباشد.


صادقی افزود: مطبوعات نقش مهمی در توسعه اجتماعی و فرهنگی دارند که یکی از ارکان مهم دموکراسی شناخته شده است.


وی تاکید کرد: مطبوعات بسیار در رشد و شکوفایی جامعه تاثیرگذار هستند که شاید در مواقعی بیان انتقاد توسط رسانه ها به کسی بریخورد و آنها را با محدودیت هایی مواجه کند.
صادقی اظهارداشت: مطبوعات می تواند یک آئینه تمام نما برای بیان ضعف ها و واقعیت ها در جامعه باشد.


وی تصریح کرد: آزادی رسانه ضامن سالم ماندن جامعه و یکی از ساختارهای بنیادین برای مبارزه با فساد محسوب می شود.


نماینده مردم تهران ادامه داد: آزاد قلم و مطبوعات و همچنین احزاب می تواند در پیشگیری از فساد نقش آفرین باشند.


وی گفت: کشور ما در موضوع فساد رتبه 35 جهان دارد و وقتی ستاد مبارزه با فساد راه اندازی می کند بعد از مدتی رئیس این ستاد به دلیل تخلف راهی زندان می شود.


این نماینده مجلس افزود: دلیل این امر محکم نشدن زیرساخت های مبارزه با فساد است.
وی عنوان کرد: تک تک مردم می توانند در پویایی و زنده ماندن جامعه ایفای نقش و زبان گویایی برای سالم ماندن جامعه از فساد باشد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان