arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۰۲۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

کاهش ۶۸۰ هزار تومانی قیمت سکه در یک هفته / قیمت دلار ۸درصد ارزان شد

رئیس ­کمیسیون تخصصی­ طلا و جواهر گفت: از اول هفته تا کنون شاهد کاهش ۱۵ درصدی قیمت طلا و سکه هستیم. وی کاهش قیمت جهانی طلا و کاهش قیمت ارز را دو عامل مهم کاهش قیمت طلا و سکه دانست و گفت: این دو فاکتور بسیار مهم، ​ هم زمان کاهش پیدا کرده و باعث افت قیمت‌ها در بازار شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس ­کمیسیون تخصصی­ طلا و جواهر گفت: از اول هفته تا کنون شاهد کاهش ۱۵ درصدی قیمت طلا و سکه هستیم.

به گزارش تسنیم، محمد کشتی آرای افزود: قیمت سکه که در اول هفته ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود امروز به ۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان رسید، همچنین قیمت طلا از هر گرم ۴۲۵ هزار تومان در اول هفته به ۳۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان­ رسید.

وی کاهش قیمت جهانی طلا و کاهش قیمت ارز را دو عامل مهم کاهش قیمت طلا و سکه دانست و گفت: این دو فاکتور بسیار مهم، ​ هم زمان کاهش پیدا کرده و باعث افت قیمت‌ها در بازار شده است.

کشتی آرای گفت: انتظار می‌رفت بعد از شروع تحریم در بازار، ­ شوک قیمتی داشته باشیم، ولی کنترل قیمت ارز توسط بانک مرکزی سبب کاهش قیمت ارز و سکه در بازار آزاد شده است.

وی ادامه داد: قیمت طلا در بازار‌های جهانی از هزار و ۲۳۳ دلار در هر اونس از اول هفته­ به هزار و­ ۲۰۰ رسیده است و این یعنی دو و نیم درصد کاهش قیمت جهانی طلا است.

رئیس­ کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: در طی یک هفته اخیر ۱۵ درصد قیمت سکه و طلا کاهش پیدا کرده است و قیمت ارز نیز طی یک هفته ۸ درصد کاهش یافته است.

وی درباره حباب سکه گفت: حباب سکه نیز که در ­چند روز اخیر بالای ۴۰۰ هزار تومان بود به دلیل­­ کاهش تقاضا و کاهش قیمت ها، ­ به حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

کشتی آرای گفت: وقتی قیمت‌ها روبه کاهش می‌رود بیشتر مردم فروشنده هستند تا خریدار و همچنین بسیاری از افراد هم دست نگه می‌دارند که قیمت‌ها بیشتر کاهش پیدا کند به همین دلیل دیروز بازار با سردی و بلاتکلیفی روبه رو بود.

وی افزود: روز گذشته تقاضا برای خرید طلا کم ­و قیمت‌ها در ساعت‌های اولیه روبه کاهش بوده و قیمت هر سکه صد هزار تومان کاهش داشت.

کشتی آرای گفت: روند کاهش قیمت به کنترل قیمت ارز توسط بانک مرکزی بستگی دارد و ما شاهد ثبات قیمت در بازار هستیم.

گفتنی است روز گذشته هر سکه تمام بهار آزادی ۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و­ ۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۰۰ هزارتومان، سکه­ یک گرمی ۶۶۰ هزار تومان، ­ هر مثقال طلا یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
هرچند اینگونه خبرها مثبت است ولی باید واقعیت ها هم انعکاس داده شود همه میداند چرخه اقتصاد فقط بازار ارز نیست ومی بایست بازارهای دیگر هم به موازات بازار دیگر اثر گذاری خود رانشان دهد که متاسفانه شاهد این امرنیستیم مثلا زمانیکه دلار نوزده هزارتومان بود پراید شد چهل میلیون وچه جوی تو کشور راه افتاد حالا دلار درکانال دوازده هزار است وپراید سی وهشت میلیون است وموارد دیگر که قطعا همه با انها روبرو هستند مثل اقلام خوراکی و... پس مشاهده می کنیم پایین امدن دلار رو بازارهای دیگه تاثیری نگداشته وباز همه میدانیم قیمت بازار را عرضه وتقاضا مشخص می کند نه دستوری یا امنیتی همین اشتباه را دولتهای دیگر هم کردند ومتاسفانه جواب معکوس داد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
حالا کجاشو دیدین ؟ سکه میشه 1/300
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
وقتی فروشنده زیاد باشه و خریداری نباشه سکه می افته زیر پا
بینام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
سلام کاهش دو میلیون تومانی را هم خواهید دید صبرکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
خداوند می فرماید وای بر احتکار کنندگان
نظرات بینندگان