arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

پیش‎بینی تشدید باران و برف/ هوا سردتر می‌شود

هواشناسی اعلام کرد که در سه روز آینده سامانه بارشی در نیمه غربی و بخش‌هایی از شرق کشور فعال خواهد بود. شدت فعالیت این سامانه طی رو پنجشنبه و جمعه درجنوب و جنوب غرب کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، در سه روز آینده سامانه بارشی در نیمه غربی و بخش‌هایی از شرق کشور فعال خواهد بود. شدت فعالیت این سامانه طی رو پنجشنبه و جمعه درجنوب و جنوب غرب کشور است.

بر این اساس در روز پنجشنبه در اراتفاعات البرز و زاگرس مرکزی در نیمه جنوبی لرستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و شمال فارس بارش برف و مه پیش‌بینی می‌شود.

در دامن‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، اهران، دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های همدان، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، ایلام، بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، قم و یزد و با شدت بیشتر در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و شمخال استان فارس بارش باران گاهی رعد و برق وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

شایان ذکر است که از بعدازظهر پنجشنبه و صبح جمعه درجنوب استان لرستان و شمال شرق خوزستان بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

روز جمعه با ادامه فعالیت سامانه در جنوب و جنوب غرب کشور بتدریج گستره فعالیت سامانه به دامنه‌های جنوبی البرز شرقی، شرق و شمال شرق کشور کشیده می‌شود.

این سامانه شنبه در استان‌های واقع در شرق و شمال شرق فعال بوده و بتدریج از کشور خارج می‌شود.

همچنین در روز پنجشنبه و جمعه در بخش‌هایی از استان‌های واقع در سواحل جنوبی دریای خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و کردستان بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

روز پنجشنبه و جمعه غرب خلیج فارس مواج بوده و توصیه می‌شود احتیاط لازم در تردد شناور‌ها به خصوص شناور‌های سبک به عمل آید.

پیش‎بینی تشدید باران و برف/ هوا سردتر می‌شود

پیش‎بینی تشدید باران و برف/ هوا سردتر می‌شود

پیش‎بینی تشدید باران و برف/ هوا سردتر می‌شود

نظرات بینندگان