arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

عراقچی: برای مقابله با تحریم ها با اروپایی ها رایزنی می کنیم

عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه گفت که ما بطور فشرده به گفت وگو با کشورهای اروپایی در خصوص مقابله با تحریم های آمریکا می پردازیم و در ادامه این مشورت ها به لهستان، ایتالیا و فردا (جمعه) به اسپانیا سفر می کنم.در دیدار با مقامات اروپایی همچنین در باره برقراری مکانیسم های مالی، هماهنگی در خصوص مسائل برجام و منطقه که از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت و گو می کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

«سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای سفری یک روزه در رم بسر می برد، گفت: با کشورهای اروپایی در خصوص مقابله با تحریم های آمریکا گفت و گو و رایزنی می کنیم.

وی که به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات ایتالیایی به رم سفر کرده است، گفت: ما بطور فشرده به گفت وگو با کشورهای اروپایی در خصوص مقابله با تحریم های آمریکا می پردازیم و در ادامه این مشورت ها به لهستان، ایتالیا و فردا (جمعه) به اسپانیا سفر می کنم.

عراقچی تاکید کرد: در دیدار با مقامات اروپایی همچنین در باره برقراری مکانیسم های مالی، هماهنگی در خصوص مسائل برجام و منطقه که از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت و گو می کنیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در سفر به کشورهای اروپایی با همتایان خود دیدار می کنم و در ایتالیا نیز با دبیر کل وزارت خارجه، روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس سنا و نمایندگان و در پایان نیز با وزیر امور خارجه واتیکان دیدار خواهم کرد.

عراقچی که برای شرکت در نشست مکانیسم سیاسی مشورتی معاونین وزرای خارجه ایران و ایتالیا به رم سفر کرده است، صبح پنجشنبه (به وقت محلی) نیز در صبحانه کاری با جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی و پژوهشگران ایتالیایی، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص برجام و وضعیت همکاری با اروپا و ایتالیا تشریح کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش در چارچوب برجام عمل کرده است و از اتحادیه اروپا انتظار داریم در کنار عمل به تعهدات سیاسی به تعهدات اقتصادی خود در برجام عمل کند چرا که تاکنون اقدامات اتحادیه اروپایی هنوز به راه حل های عملیاتی منجر نشده است.

معاون سیاسی وزارت امورخارجه در این نشست با اشاره به این که آمریکا با خروج از برجام عملا قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است، گفت، آمریکا فقط به خروج از برجام اکتفا نکرده و دیگر کشورهای جهان را نیز به نقض قطعنامه 2231 تشویق می کند. برجام یک موافقتنامه امنیتی و عدم اشاعه است و خروج امریکا از برجام امنیت اروپا و منطقه و نظام بین الملل را با چالش مواجه کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان