arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

رویترز:هوک شرکت ها و بانک های اروپایی را تهدید کرد/ اقدامات اتحادیه اروپا در حکم «ارسال سیگنال نامناسب در زمان نامناسب» است

«برایان هوک» رئیس گروه موسوم به «اقدام ایران» در وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی را در زمینه همکاری با سازو کار مالی اتحادیه اروپا تهدید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برایان هوک خطاب به مقام‌های اروپایی در زمینه سازو کار مالی برای تجارت با ایران گفت که به عقیده او، اقدامات آن‌ها در حکم «ارسال سیگنال نامناسب در زمان نامناسب» است.


هم اکنون اتحادیه اروپا در حال بررسی طرح‌های مختلفی از جمله همکاری مستقیم بانک های مرکزی کشور های اروپایی با ایران و نیز تدارک یک ساز و کار مالی ویژه (SPV) است که تضمینی بر تداوم فعالیت های بانکی و تجاری خواهد بود.


اروپا با اجرای قانون مسدودسازی تحریم‌ها (Blocking Statute) همزمان گامی در حمایت از شرکت های کوچک و متوسط برداشته است و این شرکت ها به موجب این قانون، مشمول تحریم های آمریکا قرار نخواهند گرفت.


هوک مدعی شد: شرکت‌های بزرگ اروپایی همواره بازار آمریکا را به بازار ایران ترجیح می‌دهند.
وی با اشاره به معافیت‌های صادر شده برای تداوم واردات نفت از ایران ادامه داد: این معافیت‌ها را مورد به مورد بررسی کردیم و نیازهای خاص دوستان و شرکای خود را لحاظ قرار دادیم.


این مقام آمریکایی افزود: اطمینان حاصل کردیم که وضع تحریم‌ها موجب افزایش قیمت نفت نشود.
اتحادیه اروپا ظرف ماه های گذشته بارها آمریکا را برای خروج از برجام سرزنش و با وضع مجدد تحریم ها علیه ایران مخالفت کرده است.


این اتحادیه علاوه بر تدارک ساز وکاری برای حفظ کانال های مالی با ایران، قانونی به تصویب رسانده است که به موجب آن، احکام جریمه احتمالی برای کسب وکارهای اروپایی را که با ایران همکاری می‌کنند، به رسمیت نخواهد شناخت.


دولت آمریکا از سال گذشته با حربه تروریسم اقتصادی، وضع تحریم های یکجانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی، به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران بوده، اما تجربه ماه های اخیر و عدم همراهی دنیا با این سیاست نشان داده است که این کشور به اهداف خود دست نخواهد یافت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان