arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۱۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

شرکت روس: تحویل سوخو-۱۰۰ به ایران را بعد از کاهش قطعات آمریکایی آن بررسی می‌کنیم / تصمیم گرفتیم فعلا که ۲۲ درصد تجهیزات این هواپیما در امریکا تولید می‌شود را به ایران تحویل ندهیم

بزرگترین شرکت هوافضای روسیه گفته بعد از کاهش میزان قطعات آمریکایی به کار رفته در هواپیماهای این شرکت، تحویل هواپیماهای مسافربری سوخو۱۰۰ به ایران را بررسی می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بزرگترین شرکت هوافضای روسیه می‌گوید بعد از کاهش سهم قطعات آمریکایی در هواپیماهای این شرکت به کمتر از ۱۰ درصد، تحویل هواپیمای مسافربری «سوخو سوپرجت ۱۰۰» به ایران را بررسی می‌کند. 

«الکساندر رابساو»، مدیر عامل این شرکت روز پنجشنبه این موضوع را اعلام کرده و خبرگزاری روسی اسپوتنیک آن را گزارش داده است. 

ایران و روسیه ماه جاری تفاهم‌نامه‌ای برای فروش ۴۰ فروند هواپیمای مسافربری سوخو-۱۰۰ به ایران تا سال میلادی ۲۰۲۲ امضا کردند. تصمیم آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران باعث شد روسیه در تأمین قطعات ساخت آمریکا برای این هواپیماها با مشکل مواجه شود.

رابساو که در یک کنفرانس خبری در بحرین حضور داشت گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم در شرایط فعلی که ۲۲ درصد تجهیزات این هواپیما در ایالات متحده تولید می‌شود آنها را به ایران تحویل ندهیم.»

وی اضافه کرد: «وقتی که [میزان قطعات مورد استفاده در سوخو-۱۰۰] به سطح کمتر از ۱۰ درصد برسیم به بررسی این موضوع خواهیم برگشت.»

سوخو-۱۰۰ هواپیمای دوموتور روسیه است که شرکت هواپیماسازی سوخو آن را می‌سازد. این هواپیما ظرفیت حمل ۹۸ مسافر را و قابلیت پرواز به ارتفاع ۲۴۷۰ متر را دارد. 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
1
برن گمشن بیشرفا اصلا مسئولین چرا می خوان با این ارابه های روسی دوباره جان مردم رو بخطر بندازن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
2
بهتر چون اگر ایران بخرد هم خود بنده اگر هوا پیما سوخوباشه سوارنمیشم
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
یعنی هواپیمای ناقص تحویل دهند؟
نظرات بینندگان