arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

حزب حاکم ترکیه: هویت آمر قتل خاشقچی باید مشخص شود

معاون رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه می‌گوید اعدام کردن چند نفر در پرونده خاشقچی، عدالت نیست بلکه باید آمر اصلی مشخص شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حزب عدالت و توسعه، حزب حاکم ترکیه می‌گوید که عربستان سعودی به دنبال سرپوش گذاشتن بر «جنایت» قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی است.

«نعمان قورتولموش»، معاون رئیس این حزب شامگاه پنجشنبه (۲۴ آبان) با بیان این مطلب تأکید کرد که هویت آمر قتل خاشقچی باید مشخص شود.

او در واکنش به درخواست اعدام پنج تن از متهمان به قتل خاشقچی از سوی دادستان کل سعودی گفت که این گونه اقدامات تلاش برای سرپوش گذاشتن بر واقعیات قتل خاشقچی در کنسولگری سعودی است.

قورتولموش افزود: «پیداست که تلاش می‌شود با محاکمه کردن برخی از افراد متهم به قتل خاشقچی بر این قضیه سرپوش گذاشته شود».

او پرسید: «چه کسی دستور قتل و ترور را صادر کرده و چرا این دستور شده است؛ این‌ها مواردی است که باید مشخص و توضیح داده شود».

معاون رئیس حزب عدالت و توسعه به اصرار مقام‌های سعودی در خصوص محاکمه متهمان در پرونده خاشقچی نیز اشاره کرد و گفت که این «جنایتی» است که در استانبول اتفاق افتاده است. بنابرین باید مرتکبان آن در استانبول محاکمه شوند.

قورتولموش تأکید کرد: «زخم عمیق با تحمیل مسئولیت قتل بر برخی افراد التیام نمی‌یابد بلکه باید عدالت محقق شود و همه مسئولان آن محاکمه شوند».

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار معروف سعودی که اخیرا مقیم آمریکا شده بود و از سیاست‌های سران سعودی از جمله ولی‌عهد انتقاد می‌کرد، بیش از یک ماه پیش در حین مراجعه به کنسولگری سعودی در استانبول جهت انجام برخی کارهای اداری ناپدید شد.

تحقیقات انجام یافته از سوی ترکیه در این ارتباط نشان داد که خاشقچی به دستور مقامات ارشد سعودی به قتل رسیده و جسد او قطعه قطعه شده است.

ریاض به رغم انکار اولیه این قضیه، به صورت مرحله‌ای به قتل خاشقچی از سوی تیم سعودی و تکه تکه شدن او اذعان کرد، با این حال دست داشتن هر یک از مقام‌های ارشد را رد می‌کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان