arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۷

تلاش جدید فیسبوک برای اعاده حیثت / راه اندازی سیستم نظات مستقل بررسی محتوا

فیسبوک می گوید قصد دارد به زودی یک ساختار مستقل در حوزه تحقیقات بخش محتوا ایجاد کند تا نرخ موارد آزاردهنده را به حداقل برساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فیسبوک می گوید قصد دارد به زودی یک ساختار مستقل در حوزه تحقیقات بخش محتوا ایجاد کند تا نرخ موارد آزاردهنده را به حداقل برساند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، درست یک روز پس از آن که خبرهایی جنجالی در مورد محتواهای جهت دار فیسبوک علیه گوگل و اپل منتشر شد، زاکربرگ اعلام کرده که قصد دارد نظارت بر بخش محتواها را چند برابر کند.

مدیرعامل فیسبوک تاکید کرده که برای طراحی یک بدنه مستقل بررسی محتوا در تلاش است. این ساختار و پلتفرم مستقل ضمن رصد اطلاعات منتشر شده از سوی کاربران فیسبوک، محتواهای ناخوشایند را حذف می کند.

فیسبوک وعده داده که این برنامه مستقل از نیمه اول سال 2019 در دسترس خواهد بود. مدیر عامل فیس بوک؛ مارک زاکربرگ در این خصوص گفت که این شرکت یک نهاد مستقل برای نظارت بر درخواست کاربران برای حذف محتوا ها را سازماندهی می کند. این موضوع به طور مشخص هر نوع ارتباط زاکربرگ با روسیه را زیر سوال می برد.

افزون بر این، حرکت مذکور می تواند به فیسبوک کمک کند از اتهام تبعیض مبرا شود.  برخی از گروههای محافظه کار و قانونگذاران فیس بوک و دیگر رسانه های اجتماعی را به سانسور کردن دیدگاه های سیاسی خود متهم کرده اند، موضوعی که البته فیسبوک به شدت انکار می کند.

زاکربرگ در یک پست گفت که نهادی مستقل تشکیل می دهد که  تصمیمات خود را به شیوه ای شفاف و قابل قبول تر از همیشه می گیرد. این شرکت اوایل سال 2019 پس از امضای این توافقنامه ، کار خود را آغاز خواهد کرد.

فیسبوک هنوز مشخص نکرده که چگونه اعضای این تیم انتخاب خواهند شد یا اینکه چگونه استقلال خود از بدنه فیسبوک را تضمین می کنند. زاکربرگ نیز گفت: "هنوز شماری از سوالات مهم برای کار در این خصوص وجود دارد."

باید دید آیا این گزارش می تواند حجم اطلاعات منفی روز گذشته در مورد رفتای شریل سندبرگ و مارک زاکربرگ و البته رقابتشان با اپل و گوگل را پاک کند یا خیر.

نظرات بینندگان