arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۷

روسیه: آمریکا، بمباران فسفری شرق سوریه را از سر گرفت

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه، پنجشنبه شب اعلام کرد: نیروهای آمریکایی، بمباران های خود در استان دیر الزور در شرق سوریه با استفاده از بمب های فسفری را از سر گرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه، پنجشنبه شب اعلام کرد: نیروهای آمریکایی، بمباران های خود در استان دیر الزور در شرق سوریه با استفاده از بمب های فسفری را از سر گرفتند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم»، «ماریا زاخارووا» روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی و در جمع خبرنگاران افزود: براساس گزارش اهالی محلی منطقه شرق رود فرات، آمریکایی در مناطق تحت کنترل تروریست ها، از مهمات حاوی فسفر استفاده می کنند.
زاخارووا افزود: وزارت امورخارجه سوریه دو پیام جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت ارسال کرد و خواستار پایان این گونه حملات و انجام تحقیقات و مجازات عاملان این جنایت ها شد.
حملات ائتلاف آمریکایی در هفته های اخیر به شرق سوریه شدت گرفته است،به طوری که در تازه ترین جنایت، جمعه گذشته (19 آبان) 26 غیرنظامی در استان دیرالزور سوریه در نتیجه بمباران جنگنده های ائتلاف کشته شدند.
استفاده از سلاح های فسفر سفید، بر اساس کنوانسیون 1949 ژنو ممنوع است. این ماده از جمله مشتقات ' فسفر' است که در عملیات های نظامی و برای ایجاد پرده دود به منظور استتار، مشخص کردن نقطه‌ای خاص به‌ویژه برای یگان‌های توپخانه و همچنین به عنوان سلاحی آتش‌زا به کار می‌رود.
آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از اگوست 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش ، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده اند.
تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب در نتیجه بمباران این ائتلاف متجاوز به خاک و خون کشید شده و بسیاری از زیرساخت های این کشور را تخریب کرده اند.

نظرات بینندگان