arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۷

آمریکا: ۱۰ درصد از نظامیان خود را در آفریقا را کاهش می‌دهیم

وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه (به وقت محلی) اعلام کرد، حدود ۱۰ درصد از نیرو‌های نظامی خود را در قاره آفریقا کاهش می‌دهد. تعداد این نیرو‌ها بالغ بر هفت هزار و ۲۰۰ نفر تخمین زده می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه (به وقت محلی) اعلام کرد، حدود ۱۰ درصد از نیرو‌های نظامی خود را در قاره آفریقا کاهش می‌دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری هیل، در بیانیه پنتاگون آمده است، دولت این کشور قصد دارد حدود ۱۰ درصد از نیرو‌های نظامی مستقر در این منطقه را طی سال‌های آینده کاهش دهد. تعداد این نیرو‌ها بالغ بر هفت هزار و ۲۰۰ نفر تخمین زده می‌شوند.
این رسانه می‌نویسد، این تصمیم، همسو با تغییر تمرکز آمریکا در حوزه سیاست خارجه، از موضوع مبارزه با تروریسم به رقابت میان قدرت‌های جهانی است.
هیل تاکید می‌کند که این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که پیش از این نگرانی‌هایی در خصوص تعداد و عملکرد این نیرو‌ها به ویژه پس از حمله سال گذشته در نیجر به وجود آمده بود.
اشاره این گزارش به حادثه اکتبر ۲۰۱۷ است که در آن نظامیان آمریکایی و نیجری مورد هجوم نیرو‌های داعش قرار گرفته و شماری از آن‌ها کشته شده بودند.
نیرو‌های آمریکایی علاوه بر نیجر، در کشور‌های دیگری همچون سومالی، جیبوتی و لیبی هم مستقر هستند و به گفته پنتاگون، دست‌کم در این سه پایگاه، تغییر زیادی در شمار نیرو‌ها اتفاق نخواهد افتاد.
بر اساس بیانیه وزارت دفاع آمریکا، عمده تغییرات روی فعالیت نیرو‌های این کشور در دیگر مناطق به ویژه غرب آفریقا خواهد بود و عملیات‌ها در این نواحی به همکاری‌های اطلاعاتی و مستشاری محدود خواهد شد.
آمریکایی‌ها تنها در جیبوتی پایگاه دائمی دارند، اما از آن به عنوان نقطه شروع عملیات‌های خود در منطقه استفاده می‌کنند و با نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی دیگر کشور‌های آفریقایی ارتباط می‌گیرند.

نظرات بینندگان