arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۷

تظاهرات در تل آویو علیه نتانیاهو و درخواست استعفای او / معترضان چند خیابان را بستند / نخست وزیر اسرائیل سفرش به اتریش را لغو کرد

حدود ۱۰۰۰ شهرک نشین اطراف غزه با برپایی تظاهرات در تل آویو و بستن خیابان‌های اطراف علیه نتانیاهو شعار دادند. 'نتانیاهو' با اعلام موافقت خود با گروه‌های فلسطینی درباره آتش بس غزه مدعی شد فرماندهی کاردرست را انجام می‌دهد هرچند که سخت باشد. نخست وزیر اسرائیل همچنین سفر هفته آینده خود به اتریش را به دلیل انتخابات پارلمانی زود هنگام لغو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی پیروزی‌های گروه‌های مقاومت فلسطین بر اثر حملات موشکی به شهرک‌های صهیونیستی، شهرک نشینان صهیونیست با برپایی تظاهرات در اعتراض به موافقت' بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی با برقراری آتش بس در نوار غزه، خواستار استعفای وی شدند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری عربی ۲۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی شب گذشته فیلم تظاهرات شهرک نشینان صهیونیست و فریاد‌های آن‌ها که خواستار استعفای نتانیاهو شدند پخش کرد.
روزنامه صهیونیستی 'یدیعوت احرونوت' نوشت حدود ۱۰۰۰ شهرک نشین اطراف غزه با برپایی تظاهرات در تل آویو و بستن خیابان‌های اطراف علیه نتانیاهو شعار دادند.
رونامه صهیونیستی'اسرائیل الیوم' به نقل از یکی از تظاهر کنندگان نوشت: ساکنان جنوب (شهرک‌های صهیونیستی) اعتماد خود به نتانیاهو و کابینه اش را از دست داده اند، زیرا وی قادر به تامین امنیت نیست و باید کناره گیری کند.
تظاهرکنندگان صهیونیست 'اویگدور لیبرمن' وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را متهم به تزویر و تحریف افکار عمومی از طریق اعلام استعفای خود در تلویزیون به هدف کسب آرای بیشتر در انتخابات پارلمانی آینده کردند.
آن‌ها همچنین 'نتانیاهو' را متهم به تبعیض علیه خود کردند و مدعی شدند در صورتی که موشک‌های حماس تل آویو را هدف قرار دهد در آن صورت با غزه رفتار دیگری خواهد کرد.
رژیم صهیونیستی سه شنبه گذشته پس از حملات شدید موشکی گروه‌های فلسطینی به شهرک نشینان صهیونیست غزه با میانجیگری مصر مجبور به پذیرش آتش بس شد.
'نتانیاهو' با اعلام موافقت خود با گروه‌های فلسطینی درباره آتش بس غزه مدعی شد فرماندهی کاردرست را انجام می‌دهد هرچند که سخت باشد.
'لیبرمن' روز چهارشنبه با اعلام استعفا، حزب خود را از کابینه خارج و نتانیاهو را متهم به خضوع در برابر حماس کرد.
** نتانیاهو سفر خود به اتریش را لغو کرد
روزنامه صهیونیستی' یدیعوت احرونوت' نوشت' بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفر هفته آینده خود به اتریش را به دلیل انتخابات پارلمانی زود هنگام لغو کرد.
سخنگوی نخست وزیری رژیم صهیونیستی گفت: قرار بود نتانیاهو ۲۰ و ۲۱ نوامبر / ۲۹ و ۳۰ آبان برای شرکت در نشستی به اتریش سفر کند که به دلیل استعفای لیبرمن وانتخابات زود هنگام کنست این سفر لغو شد.
با عقب نشینی حزب اسرائیل خانه ماست وابسته به 'لیبرمن '، نتانیاهو امکان کسب آرای ۶۱ درصدی از ۱۲۰ رای را از دست داده است.
وبه نظر می‌رسد نتانیاهو راهی جز پذیرش خواسته‌های رقیب ودشمن خود' نفتالی بینت' رهبر حزب خانه یهود را ندارد.

نظرات بینندگان