arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۷

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان: هدف اسرائیل از حضور در کشورهای عرب خلیج فارس، اجرای معامله قرن است

'علی محیی الدین القره داغی' دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان ضمن محکوم کردن فعالیت های رژیم صهیونیستی ، هدف این رژیم برای حضور در کشورهای عرب خلیج فارس و رابطه با حکام این کشورها را در راستای اجرای معامله قرن دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'علی محیی الدین القره داغی' دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان ضمن محکوم کردن فعالیت های رژیم صهیونیستی ، هدف این رژیم برای حضور در کشورهای عرب خلیج فارس و رابطه با حکام این کشورها را در راستای اجرای معامله قرن دانست.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری روزنامه القدس العربی چاپ لندن، 'القره داغی' هرگونه فعالیت رژیم صهیونیستی در کشورهای عرب خلیج فارس را محکوم و تاکید کرد این مساله در حقیقت در راستای اجرای توطئه آمریکایی معامله قرن صورت می گیرد.
وی با اشاره به رابطه برخی حکام کشورهای عرب خلیج فارس با رژیم صهیونیستی آن را انعکاس توطئه معامله قرن دانست و گفت: جای تاسف است که این کشورها که مبتنی بر عقیده واسلام هستند با رژیم صهیونیستی غاصب ارتباط برقرار کرده اند.
'القره داغی' تاکید کرد: موضع قاطع و ثابت اتحادیه جهانی علمای مسلمانان مخالفت با هرگونه رابطه با رژیم صهیونیستی اشغالگر قدس است.
وی ضمن هشدار به پیامدهای معامله قرن نسبت به حقوق فلسطینیان و امت اسلامی عربی گفت: این توطئه دارای آثار بسیار خطرناکی از جمله اعلام قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و دیگر مصائب برای مسلمانان است.
'القره داغی' با تاکید بر اینکه واشنگتن در زمینه اقتصادی و رژیم صهیونیستی بهره برنده طرح آمریکایی معامله قرن هستند از دولت های اسلامی ، عربی به ویژه حکام کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس خواست به اراده مردم خود احترام گذاشته با اصول اسلامی ومسائل امت عربی اسلام که مهمترین آنها مساله فلسطین است همراه شوند.
وی خطاب به حکام برخی کشورهای عربی خلیج فارس گفت: تفرقه به ضرر امت عربی اسلامی است و منجر به هرج و مرج خواهد شد و صحیح تر این است که روساء ، پادشاهان و شاهزادگان با اصول دینی مردم خود همراه شوند.
وی خواستار آزادی زندانیان سیاسی کشورهای عربی از جمله شیخ 'سلمان العوده' در عربستان شد.
'شیخ علی قره داغی 'اخیرا بار دیگر به عنوان دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان انتخاب شد. اتحادیه علمای مسلمان در سال 2004 تاسیس و مقر آن در دوحه پایتخت قطر می باشد.
هدف از تشکیل این اتحادیه ،بررسی مشکلات امت اسلامی و ارائه راه حل به آنها توسط علمای مسلمان می باشد.
طرح ضد فلسطینی معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.
این طرح با واکنش های شدیدی از سوی مسلمانان و فلسطینیان رو به رو شده و تنش ها و درگیری ها با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.
بسیاری از تحلیلگران منطقه غرب آسیا نیز معتقدند، معامله قرن مانند دیگر توافق های صلح در ارتباط با فلسطین اشغالی حق و حقوق مردم در آن را رعایت نکرده و آنان با وجود گذشت 70 سال از اشغال بر بازپس گیری حق خود تاکید دارند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان