arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۲۵ آبان ۱۳۹۷

سخنگوی وزارت خارجه: قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران، با اهداف سیاسی تصویب شده/ استفاده ابزاری از حقوق بشر را محکوم می‌کنیم

قاسمی سخنگوی وزارت خارجه گفت: استفاده ابزاری از حقوق بشر، قطعنامه‌های حقوق بشری و سازوکارهای بین‌المللی توسط برخی کشورهای غربی و رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی و برخی رژیم های مرتجع منطقه قویا محکوم و مردود است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی وزارت خارجه گفت: استفاده ابزاری از حقوق بشر، قطعنامه‌های حقوق بشری و سازوکارهای بین‌المللی توسط برخی کشورهای غربی و رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی و برخی رژیم های مرتجع منطقه قویا محکوم و مردود است.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی با اشاره به تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران در نشست کمیته سوم اجلاس ۷۳ مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با حمایت برخی دولت‌هایی که خود از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در کشورهای خود و دیگر کشورها هستند، ضمن محکوم کردن اقدام این گروه از کشورها، اظهار داشت: این قطعنامه بدون در نظرگرفتن واقعیات موجود ایران، مبتنی بر نگرشی گزینشی، تبعیض آمیز، غرض ورزانه و با اهداف سیاسی تهیه و تصویب شده است که آن را مردود می‌دانیم.

قاسمی افزود: استفاده ابزاری از حقوق بشر، قطعنامه های حقوق بشری و سازوکارهای بین‌المللی توسط برخی کشورهای غربی و رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه برای پیگیری مقاصد شوم افراط گرایانه و هم چنین سیاست‌های آشوب‌طلبانه و حمایت از تروریست‌های تجزیه‌طلب را قویا محکوم می‌کنیم و معتقدیم ادامه این روند اعتماد جامعه بین‌المللی به سازوکارهای بین المللی را تضعیف کرده و اثربخشی و کارایی آنها را در مواقع ضروری و لازم زیر سوال می‌برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت: از نظر ما محل مناسب و جهان‌شمول ارزیابی حقوق بشر در کشورها، سازوکار یو.پی آر (بررسی دوره ای جهانی) است که بدون تبعیض همه کشورها را مورد بررسی قرار می دهد. مشارکت سازنده و فعال کشورمان در این سازوکار، نشانگر جدیت ایران در ارتقای حقوق بشر و عمل به تعهدات بین‌المللی خود از طریق همکاری‌های سازنده و سازوکارهای مبتنی بر گفت‌وگو است.

نظرات بینندگان