arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

کره شمالی: آسیا از صلح شبه جزیره حمایت کند / ژاپن 70 سال رنج های زیادی به مردم کره تحمیل کرده و حاضر به عذرخواهی و پرداخت غرامت نیست

یک مقام ارشد کره شمالی از کشورهای مختلف آسیا و منطقه پاسیفیک خواست تا از «صلح شبه جزیره» و پیشبرد «مناسبات دو کره» حمایت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مقام ارشد کره شمالی از کشورهای مختلف آسیا و منطقه پاسیفیک خواست تا از «صلح شبه جزیره» و پیشبرد «مناسبات دو کره» حمایت کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، 'ری جونگ هیوک' معاون کمیته صلح آسیا و پاسیفیک کره شمالی این درخواست را روز شنبه در اجلاس بین المللی صلح در منطقه گویانگ در شمال سئول پایتخت کره جنوبی مطرح کرد.
وی گفت: تحولات شبه جزیره کره و تغییراتی که در مناسبات دو کره بوجود آمده و به بهبود روابط دو کشور انجامیده است ایجاب می کند که کشورهای منطقه آسیا و اقیانوس آرام از این روندحمایت کرده و باعث شوند تا صلح دائمی در منطقه برقرار شود.
این درخواست در شرایطی مطرح می شود که کره شمالی و آمریکا بار دیگر مناسباتشان تیره شده است و هنوز دو کشور موفق به تعیین تاریخ دقیقی برای دیدار دوم سران دو کشور نشده اند.
وی بخشی از اظهاراتش را به انتقاد از ژاپن اختصاص داد و گفت که این کشور در طول 70 سال باعث شد تا رنج های زیادی به مردم کره تحمیل شود و هنوز نیز حاضر به عذرخواهی و پرداخت غرامت نیست.
'ری' تاکید کرد هر دو کره باید با اتحاد و اقدامات متقابل باعث شوند تا ژاپن دربرابر این جنایات پاسخگو باشد و اینکه دیگر به این کشور اجازه تکرار چنین وقایعی داده نشود.
کره شمالی روز جمعه یک سلاح پیشرفته تاکتیکی را نیز مورد آزمایش قرار داد که باعث شده است این تصور ایجاد شود که قصد دارد از برنامه مذاکراتی مربوط به خلع سلاح هسته ای خارج شود.
کره جنوبی و آمریکا گفته اند که این تحولات را با دقت زیر نظر خواهند داشت و درخصوص آن رایزنی هایی انجام خواهند داد کره شمالی نیز تاکید دارد که آمریکا باید فشار تحریم ها را کاهش دهد.
به نظر می رسد این آزمایش جدید کره شمالی که پس از تصویب قطعنامه ای در محکومیت حقوق بشر این کشور در سازمان ملل صورت گرفته است هشداری به کره جنوبی و آمریکا است که از قطعنامه حمایت کرده اند.

نظرات بینندگان