arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

پوتین: برنامه ای برای دیدار با نتانیاهو در آینده نزدیک ندارم

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که برنامه ای برای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، در آینده نزدیک ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که برنامه ای برای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در آینده نزدیک ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، ولادیمیر پوتین در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه، آیا ممکن است در ماه های آینده با نتانیاهو دیدار کند، گفت که در حال حاضر چنین برنامه ای در دستور کار ما نیست.
وی افزود: زمانی برای دیدار احتمالی با نتانیاهو تعیین نشده است اما به صورت سرپایی با او در پاریس برسر بحران در سوریه و تراژدی مربوط به سقوط هواپیمای روسی و کشته شدن سرنشینان آن گفت و گو کردم.
پوتین همچنین گفت که رژیم صهیونیستی خود را در این حادثه مقصر نمی داند.
گفتنی است نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در حاشیه مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ اول جهانی دیداری کوتاه با رئیس جمهوری روسیه در کاخ الیزه داشت.
نتانیاهو از چند هفته پیش برای دیدار با ولادیمیر پوتین ابراز تمایل کرده بود تا روابط سرد پیش آمده بر اثر سرنگونی هواپیمای روسی را احیا کند.
براساس گزارش رسانه های روسیه، این نخستین دیدار پوتین با نتانیاهو پس از سرنگونی هواپیمای ایل-20 روسیه در سوریه بر اثر حرکات تحریک آمیز جنگنده های رژیم صهیونیستی است که در نتیجه آن 15 نظامی روس کشته شدند.
پوتین و نتانیاهو روز دوم مهر ماه پس از سرنگونی هواپیمای ایلیوشین روسیه در آسمان سوریه تلفنی گفت وگو کردند و رئیس جمهوری روسیه گفت که تدابیر جدیدی برای تامین امنیت نیروهای روسیه در سوریه اندیشیده خواهد شد.
در این راستا روسیه یک ماه پیش چند مجموعه سامانه پدافند هوایی اس-300 و نیز جنگ افزارهای الکترومغناطیسی به سوریه ارسال کرد که نقش زیادی در کاهش حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه داشت.

نظرات بینندگان