arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۲ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

دعوا بر سر صندلی هواپیما، معاون بولتون را تا مرز اخراج کشاند!

دفتر ملانیا ترامپ در بیانیه‌ای شدیداللحن علیه معاون ارشد مشاور امنیت ملی آمریکا گفت میرا ریکاردل "دیگر لیاقت و افتخار خدمت به کاخ سفید را ندارد."
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دفتر بانوی اول آمریکا در بیانیه‌ای شدیداللحن علیه معاون ارشد مشاور امنیت ملی آمریکا گفت میرا ریکاردل "دیگر لیاقت و افتخار خدمت به کاخ سفید را ندارد."

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ این تحولات پس از انتشار گزارشی در وال استریت ژورنال به وجود آمد مبنی بر اینکه ترامپ قصد دارد به درخواست ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا "ریکاردل" را از مقامش عزل کند.

مدیر ارتباطات ملانیا ترامپ در بیانیه‌ای که ریکاردل را هدف قرار داد، گفت: تصمیم دفتر بانوی اول این است که این خانم دیگر لیاقت و افتخار خدمت به کاخ سفید را ندارد.

کارمند ملانیا ترامپ حین سفر به آفریقا در ماه گذشته بر سر صندلی هواپیما با خانم ریکاردل درگیری پیدا کرده بود! منابع مطلع به وال استریت ژورنال گفتند، ریکاردل همچنین با درخواست کارمند ملانیا ترامپ برای استفاده از "منابع" شورای امنیت ملی آمریکا مخالفت کرده بود. ظاهرا این کارمند ملانیا بعدا سراغ رئیس‌جمهوری آمریکا رفته و گفته است به ظن او ریکاردل آغازگر داستان‌های ناخوشایندی است که علیه ملانیا و تیمش وجود دارد.

شورای امنیت ملی آمریکا هنوز اظهارنظری نکرده است. ریکاردل یکی از ارشدترین معاون‌های جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکاست. بولتون ماه آوریل به این سمت رسید و ریکاردل از همان زمان کارش را آغاز کرد. به گفته منابع مطلع از این درگیری، ریکاردل همچنین با جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا و کارکنانش در مورد انتصاب‌ها و هماهنگی سیاست‌های پنتاگون بحث کرده است.

جیمز ماتیس اظهارنظر نکرده است که آیا با تصمیم بانوی اول آمریکا برای اخراج ریکاردل از شورای امنیت ملی موافق است یا خیر. رئیس پنتاگون سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: من درباره مسائل مربوط به کارکنان سایر افراد اظهارنظر نمی‌کنم.

نظرات بینندگان