arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

عراقچی‌: به نقطه قطع کامل امید از اروپا نرسیده‌ایم

عراقچی‌ معاون سیاسی وزارت خارجه گفت که دستگاه های اقتصادی دولت، راهکار های بسیاری را برای مقابله با تحریم ها اندیشیده اند و هنوز به نقطه قطع کامل امید از اروپا نرسیده ایم.وهمکارانمان در دستگاه های اقتصادی دولت، کارگروه هایی‌ دارند که مشغول کار بر روی همه ایده ها ‌و بررسی راه حل ها هستند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

عراقچی‌ معاون سیاسی وزارت خارجه گفت که دستگاه های اقتصادی دولت، راهکار های بسیاری را برای مقابله با تحریم ها اندیشیده اند و هنوز به نقطه قطع کامل امید از اروپا نرسیده ایم.

عراقچی‌ که به منظور انجام دومین دور گفتگوهای سیاسی مشورتی معاونین وزرای خارجه ایران و اسپانیا، روز جمعه وارد مادرید شد، در پاسخ به این پرسش که در صورتی‌ که اروپا سرانجام تسلیم خواسته های ترامپ شود، ایران چه اقداماتی را در پیش خواهد گرفت ؟ تصریح کرد: ما هنوز به آن نقطه نرسیده ایم ولی دستگاه های جمهوری اسلامی ایران برای همه سناریوهای احتمالی پیش بینی‌ لازم را بعمل آورده اند و برای هرکدام از آنها ، اقدام لازم را در زمان خودش خواهیم کرد ولی‌ ما هنوز به نقطه قطع کامل امید از اروپا نرسیده ایم.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه کارشناسان معتقدند ایران برای برون رفت از وضعیت فشار باید به استفاده از ارز دیجیتالی، استفاده از اس پی‌ اف اس روسیه به جای سوییفت و ایجاد بورس نفت روی آورد اظهار داشت : ما راهکارهای زیادی را برای مقابله با تحریم ها بررسی و پیش بینی‌ کرده ایم وهمکارانمان در دستگاه های اقتصادی دولت، کارگروه هایی‌ دارند که مشغول کار بر روی همه ایده ها ‌و بررسی راه حل ها هستند .

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در مورد آخرین وضعیت ایجاد و‌استقرار مکانیسم ویژه مالی اتحادیه اروپا معروف به اس پی‌ وی گفت: این یک واقعیت است که آمریکایی ها در حال تهدید اروپایی ها هستند که اگر بخواهند با ایران برای مقابله با تحریم ها کار بکنند ، آنها را تحریم خواهند کرد .این خلاف حاکمیت کشورهای اروپایی است و فکر می‌ کنم که اروپایی ها باید تصمیم بگیرند برای حفظ حاکمیت و اعتبار خودشان اقداماتی را اتخاذ بکنند یا نه .

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران۴۰ سال است که با تحریم ها زندگی می‌ کند و‌ما آموخته ایم راه خود را پیدا کنیم و چگونه با این تحریم ها مقابله کنیم اما این اروپا است که اکنون باید تصمیم بگیرد که آیا در این شرایط می‌ خواهد زیر قیمومت و سلطه مالی‌ و اقتصادی آمریکا حرکت بکند یا می‌ خواهد حاکمیت و اعتبار خود را حفظ کند .

منبع: ایرنا
برچسب ها: عراقچی‌
نظرات بینندگان