arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

معاون ترامپ: تمام عوامل دخیل در قتل خاشقجی را مواخذه می‌کنیم

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: کشته شدن خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی را "اقدامی فجیع" و "توهین به مطبوعات آزاد و مستقل" توصیف کرد.واشنگتن به دنبال ایجاد راهکاری برای حفظ "شراکت قوی و تاریخی خود با عربستان" است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که واشنگتن تمامی عوامل درگیر در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی را مورد حسابرسی قرار خواهد داد.

به گزارش ایسنا، این اظهارات مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا پس از آن مطرح شد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به این نتیجه رسیده که شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در کشته شدن خاشقجی در دوم اکتبر در کنسولگری عربستان در استانبول دست داشته است.

پنس در حاشیه نشست همکاری اقتصادی آسیا پاسیفیک (اپک) در پاپوآ گینه نو خاطرنشان کرد که واشنگتن قصد دارد تمامی مسؤولانی که در عملیات قتل خاشقجی دست داشته‌اند را مورد مواخذه قرار دهد.

وی کشته شدن این روزنامه‌نگار سعودی را "اقدامی فجیع" و "توهین به مطبوعات آزاد و مستقل" توصیف کرد.

در صورتی که این اطلاعات تایید شود با تحقیقات عربستان در تناقض خواهد بود که شبهه‌ها از ولیعهد این کشور درخصوص این پرونده دور کرده است. همچنین تهدیدی را برای تنش بیشتر در روابط میان آمریکا و عربستان ایجاد خواهد بود و عربستان برای بستن پرونده خاشقجی تلاش می‌کند و با انجام تحقیق بین‌المللی مخالفت دارد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین اظهار داشت: حقایق را دنبال خواهیم کرد.

اما وی در عین حال افزود: واشنگتن به دنبال ایجاد راهکاری برای حفظ "شراکت قوی و تاریخی خود با عربستان" است.

نظرات بینندگان