arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۴۱۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

جان کری: برای جهان و کشورم که وجهه مضحکی گرفته است، متاسفم/ توافق هسته‌ای با ایران آسیب دیده است اما همچنان وجود دارد

جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت که کشورهایی مانند فرانسه، بریتانیا، روسیه چند هفته پیش در نیویورک با وزیر خارجه ایران صحبت کرده‌اند تا ببینند چطور می‌توانند توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنند. من برای جهان و برای کشورم که وجهه مضحکی گرفته است، متاسفم.سیاست سخت است و در آن فراز و نشیب وجود دارد و اگر به آن جنبه شخصی داده شود، نمی‌توان از آن گذر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دفاع «جان کری» از توافق هسته‌ای: ایرانی‌ها به دنبال ساخت بمب نیستند/ آمریکا به سمت فاجعه حرکت می‌کند

وزیر پیشین خارجه آمریکا ضمن انتقاد از اقدامات رئیس‌جمهور این کشور گفت توافق هسته‌ای با ایران به رغم خروج آمریکا هم‌چنان وجود دارد.

«جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی «گاردین» به شدت از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد.

وی با اشاره به تصمیم ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از توافق آب‌وهوایی پاریس گفت: «مردم به دلیل تصمیمی که ترامپ گرفت میمیرند. فرزندان و نوه‌های من با شرایط بدی مواجه خواهند شد و دلیل آنهم تصمیمی است که ترامپ گرفته است.»

خبرنگار گاردین از وی درباره طیفی از مسایلی که او در کتابش به آن اشاره کرده است، پرسید. کری به اقدامات دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در زمینه توافق آب‌وهوایی پاریس و توافق هسته‌ای با ایران (برجام) پرداخت. کری گفت: «توافق هسته‌ای با ایران آسیب دیده است اما همچنان وجود دارد.» وی همچنین گفت که کشورهایی مانند فرانسه، بریتانیا، روسیه چند هفته پیش در نیویورک با وزیر خارجه ایران صحبت کرده‌اند تا ببینند چطور می‌توانند توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنند.

وزیر خارجه پیشین آمریکا همچنین گفت: «من برای جهان و برای کشورم که وجهه مضحکی گرفته است، متاسفم.» وی گفت که سیاست سخت است و در آن فراز و نشیب وجود دارد و اگر به آن جنبه شخصی داده شود، نمی‌توان از آن گذر کرد.

کری همچنین با اشاره به حاضر نشدن ترامپ در گورستان جنگ جهانی اول به بهانه بارش باران هم گفت: « لحظه ناراحت‌کننده‌ای برای کشورما و ریاست‌جمهوری بود. رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در مراسمی حاضر نشد آنهم به این دلیل که باران می‌بارد. سربازان در باران، برف..گل و لای کشته شدند و به نظر من عدم ادای احترام به آنها بی رحمی است.»

منبع: فارس
برچسب ها: کری ، توافق هسته ای
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
5
14
کری آدم عاقل و فهمیده و واقع گرایی است.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
2
6
امضای کری تضمین است.
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
سیاست مدار آمریکایی نسبت به همقطاران خویش کمی عاقلانه تر سخن می گوید
نظرات بینندگان