arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۴۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

ترامپ: ولیعهد عربستان نقشی در قتل خاشقچی ندارد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت که هنوز درباره جمع بندی سیا از قتل خاشقچی توضیحی به وی ارائه نشده است اما با «مایک پامپئو» وزیر خارجه و مقام‌های ارشد سیا درباره ماجرای «جمال خاشقچی» که ماه گذشته در کنسولگری عربستان در ترکیه به قتل رسید، به گفت‌وگو خواهد پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: با پمپئو و مقامات سیا درباره پرونده خاشقجی مذاکره می‌کنم

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه با اعلام اینکه هنوز در مورد ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) در ارتباط با قتل «جمال خاشقچی» اطلاعات لازم را دریافت نکرده، مدعی شد که به وی گفته شده ولیعهد عربستان نقشی در قتل خاشقچی نداشته است.

به گزارش ایرنا، ترامپ گفت که با «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا و مقام های سیا در مورد موضوع قتل خاشقچی گفت و گو می کند.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در ارزیابی خود به این نتیجه رسیده که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان دستور قتل خاشقچی را در داخل کنسولگری عربستان در استانبول صادر کرده است.

خاشقچی که منتقد ولیعهد عربستان بود، ماه گذشته در کنسولگری سعودی در استانبول به قتل رسید. وی برای تحویل گرفتن اسناد مورد نیاز برای ثبت ازدواج خود به این کنسولگری مراجعه کرده بود.

ترامپ و مقام های ارشد دولت وی با تاکید بر لزوم مسئولیت خواهی از افراد دخیل در قتل خاشقچی، 17 شهروند سعودی را به دلیل نقش آفرینی در این قتل تحریم کرده اند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
سیا و کشورهای اروپایی میگن نقش داشته ترامپ میگه نقش نداشته. عچب شیر تو شیری هست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
1
تف به ذات دروغگوت
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
مثل اینکه ترامپ ازخوردن شیر سیر نشده است .
نظرات بینندگان