arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

عضو اتاق بازرگانی: قیمت خودرو امشب تعیین می‌شود/ سازمان حمایت جایگزین شورای رقابت شد

محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن قطعه سازان همگن در خصوص آخرین وضعیت قیمت گذاری خودرو‌ها گفت که با توجه به نظرات مختلف و فرمول‌هایی که از سوی خودروسازها، وزارتخانه و انجمن‌های قطعه سازی بیان شده مقرر شد، امشب ساعت ۹ جلسه‌ای در وزارتخانه با حضور مدیران عامل خودروسازها، معاون صنایع وزیر و احتمالا نماینده‌ای از سوی انجمن‌ها برای تصمیم گیری نهایی در خصوص قیمت خودرو‌های پر تیراژ ۵۰ میلیون تومانی تشکیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس انجمن قطعه سازان همگن گفت: در جلسه امشب در خصوص قیمت خودروهای پر تیراژ 50 میلیون تومانی تصمیم‌گیری می‌شود.

محمد رضا نجفی منش در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص آخرین وضعیت قیمت گذاری خودروها گفت: با توجه به نظرات مختلف و فرمول‌هایی که از سوی خودروسازها، وزارتخانه و انجمن‌های قطعه سازی بیان شده مقرر شد امشب ساعت 9 جلسه‌ای در وزارتخانه با حضور مدیران عامل خودروسازها، معاون صنایع وزیر و احتمالا نماینده‌ای از سوی انجمن‌ها برای تصمیم گیری نهایی در خصوص قیمت خودروهای پر تیراژ 50 میلیون تومانی تشکیل شود.

رئیس انجمن قطعه سازان همگن ادامه داد: برخی تصمیم گیری‌ها در این حوزه نهایی شده بود که با تغییر وزیر به عقب افتاد از جمله اینکه شورای رقابت از روند قیمت گذاری خارج شده و سازمان حمایت و احتمالا ستاد تنظیم بازار سقف قیمت خودروهای 50 میلیون تومانی پر تیراژ را مشخص کنند.

عضو اتاق بازرگانی تهران در خصوص اینکه آیا قرار است برای هر بخش از بازار خودرو اعم از ثبت نامی یا فروش نقدی فرمولی خاصی ارائه شود، گفت: خیر. چنین چیزی اصلا مطرح نیست و در صورت تصمیم‌گیری نهایی در جلسه امشب برای تمام مدل‌ها، فروش یکسان خواهد بود البته پیشنهاد ما این است که اجازه بدهیم بازار عرضه و تقاضا قیمت را مشخص کند و با چند درصد پایین‌تر از حاشیه بازار خودرو عرضه شود.

وی ادامه داد: اکنون 95 درصد ثبت نام کنندگان خودرو برای سود و منفعت اقدام به این کار می‌کنند و مصرف کننده نهایی نیستند اما اگر این اختلاف قیمت از بین برود قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و واقعی می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی از آقایان مخالف افزایش قیمت‌ها هستند اما باید این را در نظر داشته باشند که اگر به میزان واقعی قیمت‌ها افزایش پیدا نکند این صنعت تعطیل خواهد شد و مسئول بیکاری 550 هزار نفر کارگر فقط در حوزه قطعه‌سازی این آقایان هستند.

برچسب ها: قیمت خودرو
نظرات بینندگان