arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

یونانی ها پرچم آمریکا را به آتش کشیدند

مراسم بزرگداشت قیام دانشجویی روز شنبه با حضور شهروندان آتن پایتخت یونان و در قالب تجمع اعتراضی با آتش زدن پرچم آمریکا در مقابل سفارت ایالات متحده برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهروندان یونانی به مناسب بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد قیام دانشجویی بر علیه دیکتاتورهای آن زمان که از حمایت همه جانبه آمریکا برخوردار بودند، شرکت و بصورت گسترده ای و با نفرت از سیاست های خصمانه واشنگتن در مقابل سفارت این کشور تجمع و شعارهایی را بر علیه سیاست های ایالات متحده سردادند.


این مراسم از صبح امروز با تجمع در مقابل دانشگاه پلی تکنیک آتن و با نثار شاخه های گل به دانشجویانی که در قیام بر علیه سرهنگ های دیکتاتور مورد حمایت آمریکا در سال 1973 کشته شدند، برگزار شد.


بر اساس این گزارش، حاضران در این مراسم همچنین عصر امروز با برپایی تظاهرات گسترده از محل دانشگاه پلی تکنیک بسوی سفارت آمریکا واقع در مرکز آتن راهپیمایی خود را برگزار کردند.


معترضان به سیاست های آمریکا در خلال راهپیمایی به سوی سفارت ایالات متحده شعارهایی همچون' آمریکا قاتل مردم است'،' پایگاه نظامی آمریکا در یونان برچیده شوند'،' مشکلات جهانی ریشه در دخالت های آمریکا در دیگر کشورها دارد'، را سر دادند و از دولت یونان خواستند که در سیاست های تحمیلی و ضد بشری واشنگتن همراهی نکند .


همچنین تظاهرکنندگان با تجمع مقابل سفارت آمریکا پرچم این کشور را به آتش کشیدند و از واشنگتن خواستند که به سیاست های حمایتی از دیکتاتورها ،دخالت در امور دیگر کشورها دست بردارد .


هزاران نیروی پلیس برای جلوگیری از نزدیک شدن شهروندان خشمگین به سفارت آمریکا در آتن حضور داشتندبه نحوی که از چهار طرف سفارتخانه ایالات متحده را با خودورهای ویژه محاصره کرده بودند.


همه ساله مردم یونان درروز بزرگداشت 17 نوامبر 1973 یعنی روز قیام دانشجویی با برپایی تظاهرات و سردادن شعارهای ضدآمریکایی این روز را گرامی می دارند.


همچنین رسانه های یونان گزارش دادند که تظاهرات گسترده ای در شهر تسالونیک در شمال این کشور در مقابل کنسولگری آمریکا برپا شد و حاضران با سردادن شعارهای ضدآمریکایی سیاست های توسعه طلبانه و مداخله جویانه واشنگتن در دیگر کشورها را محکوم کردند .

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان