arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷

ناو هواپیمابر آمریکا وارد آب‌های مدیترانه شد

ناو هواپیمابر «یو اس اس هری ترومن» آمریکا به همراه پنج کشتی جنگی وارد آب‌های دریای مدیترانه شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بنا به گزارش وب‌سایت «دبکافال»، روز یکشنبه ناو هواپیمابر «یو اس اس هری ترومن» آمریکا به همراه  پنج کشتی جنگی مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده برای استقرار در سواحل سوریه و همزمان با افزایش حضور نظامی روسیه در این سواحل وارد دریای مدیترانه شدند.

این ناوگروه در حالی وارد آب‌های مدیترانه می‌شود که ناوگان دریایی روسیه نیز اخیراً رزمایشی انجام داد و ناو‌های موشک‌انداز «آدمیرال» و «آدمیرال اسن» موشک‌هایی را به سمت ساحل شلیک کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه گزارش داد ناوگروه تهاجمی نیروی دریایی آمریکا تحت رهبری ناو هواپیمابر «یو اس اس هری ترومن» - ناو با سوخت هسته‌ای- از تنگه جبل الطارق عبور کرد و شب پنج‌شنبه به سمت دریای مدیترانه در حرکت بود.

رسانه‌ها به نقل از اطلاعات سامانه بین‌المللی شناسایی خودکار کشتی‌ها (AIS) گزارش دادند، این ناوگروه تهاجمی که در حال ورود به دریای مدیترانه است، بهار امسال هواپیما‌های آن از همین مکان اهدافی را در سوریه بمباران کردند.

در ماه اکتبر امسال نیز یو اس اس هری ترومن اولین ناو هواپیمابر آمریکایی طی تقریبا سه دهه بود که برای ورود به قطب شمال از مدار شمالگان (مدار قطب شمال) گذشت. آخرین باری که یک ناو هواپیما بر آمریکایی وارد قطب شمال شد، به سپتامبر سال ۱۹۹۱ برمی گردد که ناوهواپیمابر «یو اس اس اَمریکا» در مانور‌های ناتو در دریای نروژ شرکت کرد.

نظرات بینندگان