arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۷۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۹ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷
اندیشکده واشنگتن بررسی کرد؛

آیا امکان بازگشت آمریکا و ایران به میز مذاکره وجود دارد؟

ایرانی ها همچنان با این احساس زندگی می کنند که واشنگتن به حقوق آنها توجهی ندارد. در نتیجه، احساسات آنها در مورد سیاست آمریکا در نوسان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا امکان بازگشت آمریکا و ایران به میز مذاکره وجود دارد؟

اندیشکده واشنگتن نوشت: در سالهای پیش از وقوع انقلاب، سیاست آمریکا در بدترین حالت شکست اطلاعاتی در تاریخ این کشور قرار داشت؛ چرا که اطلاعات لازم در مورد حوادث داخلی ایران را در اختیار نداشت.

به گزارش انتخاب، در شرایط فعلی، اگر واشنگتن موفق به همراه کردن دولتهای اروپایی با خود شود، می تواند ایران را به میز مذاکره بازگرداند. در سایه استراتژی دولت ترامپ، لازم بود ایالات متحده یکی از طرفهای توافق هسته ای باقی بماند، تا بتواند از این توافق بعنوان پایه ای برای همکاری با اروپا، در راستای مقابله با ایران استفاده کند.

امروز ایران با تهدیداتی که در زمان شاه برای ان وجود داشت، مواجه نیست و حتی توانسته است جایگاه خود در خارج از این کشور را نیز محکم کند.

تا کنون، دولت آمریکا نشان داده است که فشارها به ایران، با هدف بازگرداندن تهران به میز مذاکرات صورت گرفته است. اما ایرانی ها همچنان با این احساس زندگی می کنند که واشنگتن به حقوق آنها توجهی ندارد. در نتیجه، احساسات آنها در مورد سیاست آمریکا در نوسان است و خواستار ایجاد تغییری نیستند، که به ضرر حقوق و ازادی های آنها منجر شود.

تحریمها امروز بیشتر شبیه به دغدغه ای برای واشنگتن شده است؛ در حالی که راههای زیادی برای فشار بر ایران وجود دارد، که یکی از آنها دیپلماسی عمومی فعال است. تلاشهای واشنگتن در زمینه برنامه های رادیو و تلویزیون ایران، نادرست است.

برای مثال، شبکه رادیویی صدای آمریکا در زمینه تفسیر سیاست آمریکایی برای ایرانی ها، ناامید کننده عمل کرده وفعالیت آن، در ضمن بخشی از تلاش شکست خورده آمریکا در مورد استفاده از تاثیر سیاسی تحریمها، بعنوان وسیله ای برای تقویت ارزشهای آمریکا، قرار گرفت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
نوایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
7
1
به شرط سرنگونی ترامپ ممکن است دوباره مذاکره انجام شود
و این امر اگر تحقق یابد معنایش این است که ایران آنقدر در دنیا قدرتمند شده است که در معادلات سیاسی کاخ سفید توانسته است تأثیر گذار باشد
چرا که رهبری فرمودند مذاکره نخواهیم کرد وجنگ هم نخواهد شد واگر درست خاطرم باشد فرمودند : اگر هم بخواهیم مذاکره کنیم با دولت فعلی مذاکره نمی کنیم
درهر حال مذاکره به شرط نبودن دولت ترامپ ممکن است که در آن صورت پیروزی بزرگی برای ایران و شکستی سنگین برای آمریکا خواهد بود و آغاز فروپاشی قدرت آمریکا که رهبری پیش بینی کردند خواهد بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
3
1
رهبر گفتند با دولت فعلی آمریکا هرگز مذاکره نمیکنیم
نظرات بینندگان