arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷

وزیر نیرو: بارندگی‌های اخیر خشکسالی را رفع نمی‌کند

وزیر نیرو گفت که با توجه به خشکسالی‌های اخیر و از دست رفتن رطوبت مناسب خاک، افزایش بارندگی‌های اخیر کشور موجب ایجاد روان آب و رفع خشکسالی نمی‌شود.همچنین باوجود افزایش بارندگی‌های اخیر کشور، در بخش تنظیم آب کشاورزی و آشامیدنی از سد‌ها با کاهش روبرو هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر نیرو گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و از دست رفتن رطوبت مناسب خاک، افزایش بارندگی‌های اخیر کشور موجب ایجاد روان آب و رفع خشکسالی نمی‌شود.

رضا اردکانیان روز دوشنبه در حاشیه سفر هیات دولت به استان آذربایجانی غربی به خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌های اخیر مناسب بوده است، ولی با توجه به خشکسالی‌های اخیر باید استفاده صحیح از منابع آبی مورد توجه مردم و مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه در صورت خروج از چرخه خشکسالی چندین سال طول می‌کشد تا منابع آبی مناسب را به دست بیاوریم، اظهار داشت: باوجود افزایش بارندگی‌های اخیر کشور، در بخش تنظیم آب کشاورزی و آشامیدنی از سد‌ها با کاهش روبرو هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه مهمترین طرح‌های وزارت نیرو در بخش آب توجه به ساماندهی طرح توسعه منابع آب و خاک کشور است خاطرنشان کرد: در این راستا توجه به آب‌های مرزی نیز از اولویت‌های این وزارتخانه بشمار می‌رود.

وزیر نیرو گفت: بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و بودجه عمومی برای ساماندهی احداث سد، شبکه‌های آبیاری و زهکشی کشور هزینه شده است.

اردکانیان اضافه کرد: در آذربایجان غربی نیز ۶۰ هزار میلیارد ریال برای بخش ساماندهی سدها، آبیاری، زهکشی و تجهیز رودخانه‌های مرزی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه دارد: با توجه به حمایت دولت تدبیر امید و با عنایت به دستور مقام معظم رهبری امیدواریم تا پایان سال جاری در مراسم اختتامیه طرح‌های ساماندهی روان آب‌های مرزی شرکت کنیم.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام دکتر حسن روحانی و هیات دولت امروز دوشنبه میهمان مردم آذربایجان غربی هستند؛ در این سفر یکروزه ۱۰ طرح بزرگ در حوزه‌های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه ۹ هزار و ۹۷۱ میلیارد ریالی افتتاح و عملیات اجرایی ۲ طرح در بخش‌های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش ۴۸۶ میلیارد ریالی آغاز می‌شود.

نظرات بینندگان