arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۲ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷

وعده نتانیاهو به منتقدان برای ماندن در قدرت/ روستای خان احمر به زودی تخلیه می شود

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل رزو دوشنبه برای باقی ماندن در قدرت و راضی نگهداشتن مقامات اسراییل، وعده داد که به زودی روستای خان احمر واقع در شرق قدس تخلیه خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، نتانیاهو که در نشست فراکسیون حزب لیکود در پارلمان اسراییل (کِنست) صحبت می کرد، گفت: خان احمر به زودی تخلیه خواهد شد، زمان آن را برای شما نمی گویم، اما آماده آن باشید.


پیش تر آویگدرو لیبرمن وزیر مستعفی جنگ اسراییل و نفتالی بنت وزیر آموزش این رژیم از نتانیاهو به خاطر امتناع از تخریب روستای خان احمر انتقاد کرده بودند.


روستای خان احمر در جاده ارتباطی بین قدس و دریای مدیترانه قرار دارد و بر اساس توافقنامه اسلو که میان سازمان آزادی بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی در سال 1993امضاء شده، تحت سلطه این رژیم است.


این روستا با دو هزار و 764 نفر جمعیت در شرق کرانه باختری رود اردن و نزدیکی دو شهرک صهیونیست واقع شده و ساکنان آن، با دامداری زندگی می کنند.


رژیم صهیونیستی 23 سپتامبر ( 1مهر ) به اهالی روستای خان احمر هشدار داده بود تا اول اکتبر( 9مهر) خانه های خود را تخلیه کنند.


نخست وزیر اسراییل همچنین گفت: وضعیت امنیتی اکنون پیچیده شده است و ما در بحبوحه نبرد هستیم. این نبردی بزرگ است و هنوز کامل نشده است و نمی خواهم بگویم که چه زمانی انجام خواهیم داد.


وی گفت: تمایل برای تدوام نبرد وجود دارد و همه اعضای کابینه بدون رای گیری آن را تایید کردند.


نتانیاهو از چهارشنبه هفته گذشته که «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ کابینه از سمت خود استعفا کرد و گفت که حزبش-«اسرائیل خانه ماست»-نیز از ائتلاف حاکم خارج خواهد شد در مخمصه قرار گرفته است.


طی روزهای اخیر برخی از احزاب از جمله «خانه یهودی» و «کلنا» از تصمیم خود برای خروج از ائتلاف خبر داده و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شده اند.


نتانیاهو که با برگزاری انتخابات زودهنگام مخالف است، تمام تلاش خود را می کند که احزاب را ترغیب به باقی ماندن در ائتلاف حاکم کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان