arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷

دادستان شوش: ۱۵ کارگر بازداشتی نیشکر هفت‌تپه آزاد شدند / دستگیری یک خبرنگار صحت ندارد / افراد غیرکارگر همچنان در بازداشت هستند

۱۵ کارگر بازداشتی نیشکرهفت تپه آزاد شدند. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش با تکذیب شایعه دستگیری یک خبرنگار در رابطه با تجمعات کارگری هفت تپه اظهار داشت: خبرنگاری در این رابطه دستگیر نشده، اما افراد غیرکارگر در رابطه با تجمعات کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بازداشت شده اند که همچنان در بازداشت بسر می‌برند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۱۵ کارگر بازداشتی نیشکرهفت تپه آزاد شدند.

به گزارش «انتخاب»، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش با تایید این خبر به ایرنا گفت: مطالبات به حق و قانونی کارگران توسط مسئولان شهرستان و استان درحال پیگیری است.

مصطفی نظری اظهار داشت: تجمعات روز‌های گذشته کارگران با تحریک برخی عوامل از تجمعات صنفی خارج و باعث اخلال در نظم و آسایش مردم و ایجاد ترافیک در سطح شهر شد.

وی افزود: تعدادی از عوامل اصلی و تحریک کنندگان تجمعات غیرقانونی شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند که دیروز پس از انجام تحقیقات و انجام اقدامات قانونی با صدور قرار آزاد شدند.

وی گفت: کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مراقب افراد غیر کارگر که در قالب و پوشش صنفی کارگری قصد سوء استفاده از مقام و جایگاه کارگران زحمتکش را دارند، باشند.

نظری با تکذیب شایعه دستگیری یک خبرنگار در رابطه با تجمعات کارگری هفت تپه اظهار داشت: خبرنگاری در این رابطه دستگیر نشده، اما افراد غیرکارگر در رابطه با تجمعات کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بازداشت شده اند که همچنان در بازداشت بسر می‌برند.

دادستان عمومی و انقاب شوش با بیان اینکه مطالبات صنفی کارگران در چارچوب قانون و مقرارت مورد احترام است، افزود: تجمعاتی خارج از مطالبات صنفی که باعث سلب آسایش مردم و نظم عمومی شهر و برهم خوردن عبور ومرور مردم شود، قابل تعقیب است.

وی به افرادی که در فضای مجازی اخبار کذب درخصوص هفت تپه منتشر می‌کنند، هشدار داد: درصورت ادامه این اخبار کذب از سوی پلیس فتا تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

کارگران هفت تپه امروز شانزدهمین روز تجمع خود را برگزار کردند.

بازگشت کارخانه به بخش دولتی و پرداخت چهار ماه حقوق معوقه از مطالبات این کارگران عنوان شده است.

نظرات بینندگان